Avatar billede delany Praktikant
15. juli 2013 - 11:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oprette mail i Windows 8

Hej!
En TDC mail konto (ender på tele.dk) skal oprettes i windows 8.
Der er hidtil brugt Outlook express, men windows 8 håndterer ikke postserveren pop3.
Vil det være tilstrækkeligt at bruge TDC guiden til at konvertere eksisterende mailkonto over i ny postserver eller er der gode råd at hente her?
På forhånd mange tak.
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. juli 2013 - 11:47 #1
Jeg tror, at du har misforstået et eller andet.
Jeg har da uden problemer sat pop3-mail op på flere Windows 8 maskiner.
Hvilket mailprogram anvender du?
/ptj_11
Avatar billede delany Praktikant
15. juli 2013 - 12:06 #2
Det står i mit spørgsmål: Outlook Express.
Har hidtil kørt på en pc med XP.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. juli 2013 - 12:37 #3
Du kan ikke bruge Outlook Express i Windows 8
Brug evt. Windows Live Mail: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-live/essentials-other#essentials=overviewother
Avatar billede vejmand Juniormester
15. juli 2013 - 12:47 #4
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. juli 2013 - 13:00 #5
Ja, det er jo netop fordi at Outlook Express ikke kan køre på Windows 8, at jeg spørger til hvilket program du anvender nu.
/ptj_11
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. juli 2013 - 13:55 #6
Hej.

  Det Vejmand ovenfor fortæller, er kort og godt, at da du ikke længere kan benytte Outlook Express, og den nye Windows Mail i Windows 8 ikke understøtter disse konti, skal din nuværende postkasse i Outlook Express eksporteres til en PST-fil og importeres i Windows Live Mail i stedet.
  Jeg har lige været turen igennem for en anden - det er ganske udramatisk.

De bedste hilsner
Avatar billede delany Praktikant
15. juli 2013 - 15:48 #7
Jo tak, jeg er klar over, hvordan jeg importerer pst-filen.
Mit spørgsmål går mere på, hvordan jeg får mail-adressen til at køre videre på windows 8.
Hvis det er tilstrækkeligt at nærlæse TDC's anvisninger, så gør jeg det :-)
Avatar billede delany Praktikant
15. juni 2014 - 14:41 #8
spørgsmål lukkes