Hvis det er din første 2takt bådmotor, så vil jeg blot gøre dig OBS på de er sultne af natur. 20-40 liter benzin forsvinder hurtigt på en lille fisketur.
Mine udregninger gav ca. 1 liter pr. kilometer med en 150 HK motor på en 18-fods båd ved cruise. Men det betød selvfølgelig ikke det helt store, for det foregik i Mellemøsten med en literpris på ca. 1,10 kr. :-)
#5 Jeg fiskede fra en tungere kabinebåd på 21 fod og med mindre motor end du havde. Jeg brugte omkring dobbelt så meget brændstof som dig når jeg gik fuld fart, selv at gå 2/3 hjalp kun moderat.
Karburator - nåleskrue, jeg har justeret lidt på den, når man strammer på nålestruen lidt af gangen, ( der er 3 nålestruer, dem prøver jeg at justere ens ) kan man høre, at motoren den næsten stopper, men når man struer nålestruen ud, så kører motoren normalt igen. Jeg har justeret dem, 1 1/ 2 strue ud, men efter det, så starter motoren med det sammen første omgang, men da det gik et stykke tid, så starter motoren ikke med det sammen som før. Angående med indsprøjtning, den bliver jeg nok tilse den til en autoriserede mekaniker, for jeg ved ikke hvor den sidder henne.
Der er ikke både karburator og indsprøjtning, det er enten eller.
Du lyder til at ha haft fat i både luftskrue og tomgangsskrue
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.