Avatar billede AViGu Nybegynder
17. juli 2013 - 09:39 Der er 4 kommentarer

"Brug standard indstillinger" kræver admin adgang på terminalserver.

Hej Eksperter,

Sidder med et problem, et Group Policy problem, formentlig.
Vi kører en række terminalservere med Office installeret.

Når en ny bruger logger på, og starter Office (Word, Outlook etc.) første gang, bliver de spurgt om de vil benytte standardindstillingerne. For at få boksen væk, skal man trykke OK, og man bliver nu promptet for Administrator credentials.

Da brugerne ikke har administrator rettigheder, er den eneste måde at få denne væk på, at en med administratorrettigheder indtaster oplysningerne. Brugeren gemmer indstillingerne, og alle er glade.

Men med 200 nye brugere, er det lidt små belastende, og derfor skal der laves en GP der overruler den handling.

Jeg er sikker på at det ligger et sted i UAC, og har også en række muligheder for at sætte UAC op i min GP's, men jeg frygter at det rammer andet end Office - og jeg er her kun interesseret i at Office "altid benytter Standard Indtillingerne".

Der er super point til den der kan hjælpe ;)
Avatar billede teknik Juniormester
17. juli 2013 - 11:56 #1
ikke lige min gade, men siden her måske et kig værd.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc772479(v=ws.10).aspx

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
17. juli 2013 - 12:00 #2
kikset link :-(

Her er den side jeg havde i tankerne
http://kortlink.dk/cpgt
Avatar billede AViGu Nybegynder
17. juli 2013 - 12:30 #3
Hej,

Nej, det er ikke lige TSGW (Eller RDGW) der er løsningen på dette :)
Sådan en har vi også.
Her taler vi om en Group Policy der kun vælger "standard indstillinger" i Office for brugere, og ikke kræver administratorrettigheder for at godkende.

Jeg kunne forestille mig at problemet også var der i almindelige Server/client opsætninger, hvor brugere ikke er lokale administratorer.
Avatar billede teknik Juniormester
19. juli 2013 - 19:31 #4
Ok
Som sagt ikke min gade, så jeg har ikke flere ideer på lager.

Usædvanligt, at der ikke er kommet nogle kompetente svarere, men der er nok almindelig ferieafvikling.

held og lykke med problemet.