Avatar billede topceres Nybegynder
18. juli 2013 - 12:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af ereg_replace til preg_replace, PHP 5,3

Til brug for PHP 5,3 ... ikke sikker på om jeg blot kan lave funktionsnavnet om i nedenstående fra ereg_replace til preg_replace - om det vil give helt samme resultat eller om der er syntaks ændringer mht. "[\n\r]" og "\t\t+" - nogen der kan svare mig på det med sikkerhed (jeg er IKKE hård til regular expressions!) :-)

$line2 = ereg_replace("[\n\r]", "", $line);
$line2 = ereg_replace("\t\t+", "", $line2);

På forhånd mange tak... :-)
Avatar billede moddi100 Seniormester
18. juli 2013 - 12:54 #1
Du kan uden problemer ændre det til preg_replace funktionen og samtidig tilføje delimeters:

$line2 = preg_replace("/[\n\r]/","", $line);
$line2 = preg_replace("/\t\t/","", $line);

Du skal altså sørge for at have en delimeter foran og efter dit regulære udtryk/pattern. I dette tilfælde har jeg anvendt / og /, men man kan sagtens vælge alle mulige andre symboler. Det nemmeste er blot at vælge ét, som ikke indgår i dit pattern. Havde du for eksempel / i dit pattern, ja så skal det escapes, dvs. du sætter \ foran. Eksempel:

$line = ereg_replace("mappe/fil", "", $line);
// bliver til
$line = preg_replace("/mappe\/fil/", "", $line);
Avatar billede topceres Nybegynder
18. juli 2013 - 13:09 #2
Super, tak for det, det satser jeg på :-) Smid gerne et svar :-)
Avatar billede moddi100 Seniormester
18. juli 2013 - 13:27 #3
Så lidt :)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2013 - 03:23 #4
Det her var saa et simpelt eksempel, hvor der ikke var giftigheder.

For de mere tricky tilfaelde se:

http://www.php.net/manual/en/reference.pcre.pattern.posix.php

og:

http://www.regular-expressions.info/refflavors.html