Avatar billede chrcms Novice
18. juli 2013 - 14:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tekst opfattet som tal, men vist som tekst

Hej alle

Jeg har det problem, at jeg skal bringe mit praktiksted ind i det 21-århundrede.
Arbejdsplanen jeg har lavet, udregner hvor meget hver medarbejder arbejder på ugebasis, men jeg ville gerne have lavet således at det er muligt at skrive "syg" eller "ferie" ind i feltet og så udregner den det som 0:00, men stadig viser teksten "syg" eller "ferie"

Har lavet excel arket i dropbox, så det kan hentes og ses på

https://www.dropbox.com/s/222pg2covghq701/Arbejdsugeplan%20eksperten.xlsx

Håber der er nogen der kan hjælpe?
18. juli 2013 - 15:14 #1
Denne formel tjekker for om B5 og D5 er tal.

=(HVIS(OG(ER.TAL(B5);ER.TAL(D5));(D5-B5);0)+(H5-F5)+(L5-J5)+(P5-N5)+(T5-R5))

Fortsæt selv med de resterende dage.
18. juli 2013 - 15:31 #2
Sådan:

=(HVIS(OG(ER.TAL(B5);ER.TAL(D5));(D5-B5);0)+HVIS(OG(ER.TAL(F5);ER.TAL(H5));(H5-F5);0)+HVIS(OG(ER.TAL(J5);ER.TAL(L5));(L5-J5);0)+HVIS(OG(ER.TAL(N5);ER.TAL(P5));(P5-N5);0)+HVIS(OG(ER.TAL(R5);ER.TAL(T5));(T5-R5);0))

Formateret: [tt]:mm
Avatar billede chrcms Novice
18. juli 2013 - 16:34 #3
Jeg siger mange tak, eneste spørgsmål er er det muligt at undgå formateringen ? så den kan være "tal" formatering, altså tilføje et *24 til formlen?
Så må du gerne skrive det som et svar, så giver jeg point
18. juli 2013 - 16:40 #4
Intet til hinder for at du ganger med 24 for at få det ændret til decimaltal; men det kan ikke anbefales at arbejde med decimaltal, når det er tid - derfor min anbefaling af det brugerdefinerede format med [tt]:mm