Avatar billede Jevertheman Juniormester
20. juli 2013 - 21:07 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Lagger når jeg bruger Internet Explore

Hej Eksperten.dk, jeg oplever nogen ret trælse problemer når er inde i Internet Explore og besøge diverse hjemmesider og sådan, det er så når jeg skal scrolle ned af og op af at så hakker det vildt i det. Også når jeg f.eks skal trykke på nogen ting, måske besked knappen på facebook, så oplever jeg at musen ligesom fryser et stykke tid inden at man så kan se den er klar til at trykke ( Det er ikke kun facebook, men et generelt problem jeg har på storset alle sider jeg besøger)

Her får i lige lidt oplysninger, hvis jeg ikke får alt skrevet her som I skal bruge så sig bare til.

Min computer er en HP Pavilion p6306sc desktop pc
Styresystemet er Windows 7 Home Premium 64 bit
Antivirus program er Microsoft Security Essentials

Jeg ved ikke om jeg mangler at nævne noget, men som sagt hvis det er tilfældet så sig til. Og det er faktisk kun ved Browsning jeg synes at have problemer, men håber i hvert fald på at få lidt hjælp til at få det til at gå lidt mere glidende igen når jeg browser :)

På forhånd tak, Mvh Jesper.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
20. juli 2013 - 21:38 #1
Jeg tror det der er galt, din computer er moske lidt langsom, det du kan gøre er at vente til internet explorer er færdig med at browse.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. juli 2013 - 21:39 #2
Hvad er dit CPU forbrug når det sker ?
Hvad er dit RAM forbrug når det sker ?

Sker det også i eksempelvis FireFox eller Chrome ?
(importer intet fra Internet Explore når/hvis du installere dem for at teste)
Avatar billede Jevertheman Juniormester
20. juli 2013 - 22:04 #3
Nej har ikke noget med det at gøre, jeg har aldrig haft problemer med at det laggede i browseren..
Avatar billede Jevertheman Juniormester
20. juli 2013 - 22:18 #4
Hmm den svinger meget, dog uden at jeg hører noget fra blæseren af men den svinger meget op og ned CPU forbruget, og Hukommelse, går ud fra at det er RAM ? Jamen den står på 2,07 GB Men nu har jeg også lidt forskelligt åben, men det har aldrig påvirket mine browser oplevelser at have flere ting kørende på engang, de ting der er igang er generelt set bare lidt forskellige hjemmesider og så er spotify tændt.. Kan sige så meget at sidste gang jeg formaterede min pc og fik installeret drivere og alt det der skulle installeres der var der ingen problemer, det er kommet her inden for en måneds tid ca.. Er lidt på bar bund når antivirus programmet ikke finder noget..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 08:34 #5
2,07 GB ud af hvor meget monteret RAM ?
CPU forbruget har du stadig ikke oplyst, kun at det svinger lidt, hvilket er helt normalt.

Jeg savner også stadig svar på enten Firefox eller Chrome.

Nu jeg er i gang vil jeg gerne vide detaljer om din netforbindelse.
Hastighed du er lovet, trådløst eller kablet ud af huset, samt hvad en test siger du har.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 08:35 #6
Åhh ja, jeg vil også gerne kende din net-ydbyder, teleselskabet 3 har nemlig problemer for tiden.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 08:36 #7
*net-udbyder
21. juli 2013 - 08:56 #8
www.eksperten.dk/guide/1528 !!!

---

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på "slet"
Pc scannes, og ved endt scanning skal pc genstartes.
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2013 - 09:13 #9
Enig i #8!!
Du kan i øvrigt med ccleaner "slanke" din opstart, så du måske kun loader ram med godt halvdelen af hvad du kører med nu.
Det ville da hjælpe gevaldigt på din performance.
I princippet er det kun dit antivirus og opdateringstjenester til java, og andre vigtige værktøjer man bruger til nettet, der er nødvendige.
De programmer du normalt bruger vil alligevel starte når du trykker på dem. Det foregår bare en smule langsommere.
Der kan jo måske også ligge noget i Explorer som Adwcleaner og guiden vil rette op på.
Jeg bruger selv Explorer ind imellem, og når man har en ren pc er der ikke den store forkel om det er Firefox eller IE man surfer på. Ikke noget jeg kan opleve i hvert fald.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 09:29 #10
Når jeg spurgte efter en test med Firefox eller Chrome, var det for at se om det gjorde en forskel, altså om han havde fået lavet rod et sted.

Har har forbindelse til en overbelaster 3G mast, så kan der rodes med IE, CCleaner, AdwCleaner alt det han vil, det hjælper bare ikke.

Det betyder ikke at jeg synes jeres post er dårlige, tværtimod, jeg ville blot gemme den side af sagen til de mere grundlæggende ting er på plads.
Avatar billede Jevertheman Juniormester
21. juli 2013 - 16:03 #11
Så er jeg her igen.. Jamen CPU forbruget svinger et sted imellem 20 og helt op til 80 nogen gange, dog uden den larmer eller noget.. 4 Gb ram.

Jeg har prøvet firefox og Chrome og det giver samme resultat, min internethastighed er 15/3 og ved en test på http://borger.itst.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren kommer den op over 25 mb i sek og lidt over 3 i upload.. Jeg har oprindeligt internet hos Dansk Kabel Tv men blev flyttet over til Yousee.. Det er heller ikke fordi jeg oplever generele internet problemer, såsom at det skulle være langsom, det er bare lige så snart jeg er kommet ind på en side, fx bt.dk og skal scrolle ned af eller op så kommer der lags ind i mellem.
Avatar billede Jevertheman Juniormester
21. juli 2013 - 16:12 #12
Her er loggen

# AdwCleaner v2.306 - Logfil lavet d. 21/07/2013 kl. 16:11:32
# Opdateret d. 19/07/2013 af Xplode
# Operativ system : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Bruger : f.eks. Jesper - FEKSJESPER-PC
# Boot Mode : Normal
# Kører fra : C:\Users\f.eks. Jesper\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\92A5CDHY\AdwCleaner.exe
# Indstilling [Søg]

***** [Servicer] *****

***** [Filer / Mapper] *****

Filer Fundet : C:\Windows\Tasks\RegClean Pro_DEFAULT.job
Filer Fundet : C:\Windows\Tasks\RegClean Pro_UPDATES.job
Mapper Fundet : C:\Program Files (x86)\adawaretb
Mapper Fundet : C:\Program Files (x86)\RegClean Pro
Mapper Fundet : C:\ProgramData\APN
Mapper Fundet : C:\ProgramData\Babylon
Mapper Fundet : C:\ProgramData\blekko toolbars
Mapper Fundet : C:\ProgramData\BrowserProtect
Mapper Fundet : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\RegClean Pro
Mapper Fundet : C:\ProgramData\search protection
Mapper Fundet : C:\ProgramData\Tarma Installer
Mapper Fundet : C:\Users\f.eks. Jesper\AppData\LocalLow\adawaretb
Mapper Fundet : C:\Users\f.eks. Jesper\AppData\Roaming\Babylon

***** [Registeret] *****

Nøgle Fundet : HKCU\Software\APN PIP
Nøgle Fundet : HKCU\Software\BabylonToolbar
Nøgle Fundet : HKCU\Software\BI
Nøgle Fundet : HKCU\Software\DataMngr
Nøgle Fundet : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{6C97A91E-4524-4019-86AF-2AA2D567BF5C}
Nøgle Fundet : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{6C97A91E-4524-4019-86AF-2AA2D567BF5C}
Nøgle Fundet : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{DF7770F7-832F-4BDF-B144-100EDDD0C3AE}
Nøgle Fundet : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\grusskartencenter.com
Nøgle Fundet : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\EscDomains\grusskartencenter.com
Nøgle Fundet : HKCU\Software\systweak
Nøgle Fundet : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{3BD44F0E-0596-4008-AEE0-45D47E3A8F0E}
Nøgle Fundet : HKLM\Software\adawaretb
Nøgle Fundet : HKLM\Software\Babylon
Nøgle Fundet : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{C26644C4-2A12-4CA6-8F2E-0EDE6CF018F3}
Nøgle Fundet : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{CFDAFE39-20CE-451D-BD45-A37452F39CF0}
Nøgle Fundet : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\YontooIEClient.DLL
Nøgle Fundet : HKLM\SOFTWARE\Classes\Prod.cap
Nøgle Fundet : HKLM\Software\DataMngr
Nøgle Fundet : HKLM\Software\PIP
Nøgle Fundet : HKLM\Software\systweak
Nøgle Fundet : HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\CLSID\{6C97A91E-4524-4019-86AF-2AA2D567BF5C}
Nøgle Fundet : HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\CLSID\{80922EE0-8A76-46AE-95D5-BD3C3FE0708D}
Nøgle Fundet : HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\CLSID\{FE9271F2-6EFD-44B0-A826-84C829536E93}
Nøgle Fundet : HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Google\Chrome\Extensions\niapdbllcanepiiimjjndipklodoedlc
Nøgle Fundet : HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{6C97A91E-4524-4019-86AF-2AA2D567BF5C}
Nøgle Fundet : HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\adawaretb
Nøgle Fundet : HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\RegClean Pro_is1
Nøgle Fundet : HKLM\SOFTWARE\Tarma Installer
Nøgle Fundet : HKU\S-1-5-21-3803182633-1431379359-216818770-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{3BD44F0E-0596-4008-AEE0-45D47E3A8F0E}
Værdi Fundet : HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar [{6C97A91E-4524-4019-86AF-2AA2D567BF5C}]

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16635

[OK] Registeret er rent.

-\\ Google Chrome v28.0.1500.72

Filer : C:\Users\f.eks. Jesper\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

*************************

AdwCleaner[R1].txt - [3868 octets] - [21/07/2013 16:11:32]

########## EOF - C:\AdwCleaner[R1].txt - [3928 octets] ##########
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
21. juli 2013 - 16:19 #13
Har du lagt maget ind på din computer.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2013 - 16:20 #14
Kan se du kun har brugt "søg" funktionen.
Det er "slet" du skal trykke på.
RegcleanPro skal man holde sig helt fra. Den lover noget den ikke kan holde.
Prøv at køre den igen men rigtigt denne gang, og lad os se om det hjælper på dit problem.
Fjern Regcleanpro fra din pc.
Gør det med Revo Uninstaller free, hvis den ligger i tilføj fjern programmer:
Revo Uninstaller free:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc, og se om du er fri for den mere.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2013 - 16:23 #15
Kør også gerne en scanning med Malwarebytes bagefter:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Jevertheman Juniormester
21. juli 2013 - 17:49 #16
# AdwCleaner v2.306 - Logfil lavet d. 21/07/2013 kl. 17:44:11
# Opdateret d. 19/07/2013 af Xplode
# Operativ system : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Bruger : f.eks. Jesper - FEKSJESPER-PC
# Boot Mode : Normal
# Kører fra : C:\Users\f.eks. Jesper\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\2T2TMVLC\AdwCleaner.exe
# Indstilling [Slet]

***** [Servicer] *****

***** [Filer / Mapper] *****

Mapper Slettet : C:\ProgramData\APN
Mapper Slettet : C:\ProgramData\Babylon
Mapper Slettet : C:\ProgramData\BrowserProtect
Mapper Slettet : C:\ProgramData\Tarma Installer
Mapper Slettet : C:\Users\f.eks. Jesper\AppData\Roaming\Babylon

***** [Registeret] *****

Nøgle Slettet : HKCU\Software\APN PIP
Nøgle Slettet : HKCU\Software\BabylonToolbar
Nøgle Slettet : HKCU\Software\BI
Nøgle Slettet : HKCU\Software\DataMngr
Nøgle Slettet : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{DF7770F7-832F-4BDF-B144-100EDDD0C3AE}
Nøgle Slettet : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\grusskartencenter.com
Nøgle Slettet : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\EscDomains\grusskartencenter.com
Nøgle Slettet : HKLM\Software\Babylon
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{C26644C4-2A12-4CA6-8F2E-0EDE6CF018F3}
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{CFDAFE39-20CE-451D-BD45-A37452F39CF0}
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\YontooIEClient.DLL
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Classes\Prod.cap
Nøgle Slettet : HKLM\Software\DataMngr
Nøgle Slettet : HKLM\Software\PIP
Nøgle Slettet : HKLM\Software\systweak
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\CLSID\{80922EE0-8A76-46AE-95D5-BD3C3FE0708D}
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\CLSID\{FE9271F2-6EFD-44B0-A826-84C829536E93}
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Google\Chrome\Extensions\niapdbllcanepiiimjjndipklodoedlc
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Tarma Installer

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16635

[OK] Registeret er rent.

-\\ Mozilla Firefox v22.0 (da)

Filer : C:\Users\f.eks. Jesper\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\7xdlp2bt.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

*************************

AdwCleaner[R1].txt - [3993 octets] - [21/07/2013 16:11:32]
AdwCleaner[S1].txt - [416 octets] - [21/07/2013 16:13:17]
AdwCleaner[S2].txt - [2423 octets] - [21/07/2013 17:44:11]

########## EOF - C:\AdwCleaner[S2].txt - [2483 octets] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2013 - 17:53 #17
Det var bedre. Afventer nu en log fra Malwarebytes når den er klar :-)
Avatar billede Jevertheman Juniormester
21. juli 2013 - 17:54 #18
Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversion) 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2013.07.21.04

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 10.0.9200.16635
f.eks. Jesper :: FEKSJESPER-PC [administrator]

Beskyttelse: Slået til

mbam-log-2013-07-21 (17-50-14).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 211303
Tid gået: 4 minut(ter), 19 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

(færdig)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2013 - 18:00 #19
Nu var det godt nok kun en hertigsscan du kørte, men da den scanner direkte på systemet vil jeg kun tro du kan finde noget i dine systemgendannelses punkter hvis du kører en fuld scanning.
Hvordan kører pc nu?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 18:20 #20
Du bør ikke ende med 80% CPU forbrug mere end en brøkdel af et sekund med mindre du starter noget krævende, du ligger dog ikke på 100% forbrug som jeg frygtede og som ville ha været en klar årsag til dit problem.

RAM forbruget er lidt højt, men er ikke årsagen.
Avatar billede Jevertheman Juniormester
21. juli 2013 - 21:58 #21
Hmm det kører lidt bedere, men skal have renset den for støv her snart.. Tror det var det, jeg har ikke helt styr på hvem jeg skal uddele point til, men jeg er i hvert fald klar til at give point, da det har gjort min pc en lille smule hurtigere..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. juli 2013 - 00:15 #22
Jeg samler ikke, så det må blive en eller flere af de andre.
(du kan godt dele pointene ud på flere personer)
Avatar billede Jevertheman Juniormester
22. juli 2013 - 15:32 #23
Karise_kary og

220661 lav et svar så får i point.
22. juli 2013 - 15:53 #24
Ping...

(Deles med andre ...)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2013 - 16:08 #25
svar herfra også
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2022 - 19:25 #26
WoW Godt nytår