Avatar billede escape4ever Novice
22. juli 2013 - 22:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tablet Valg

hey eksperten

overvejer at købe en tablet men ved ikke hvilken jeg skal vælge, har læst om de forskelige OS, og tablet´s men sidder stadig og overvejer

har i forbinde med mit tidligere arbejde haft en ipad som jeg var super glad for men jeg manglede virkelig muligheden, for at kunne udnytte flash player så tror ikke det bliver sådan en

så lure lidt på en Android eller en af microsoft´s surface tablets kender ikke nogle af dem rigtig godt så vil høre om i har noget af sige om dem.

tabletten skal være all around den skal kunne alle de alm hverdagsting altså mail, surf, arbejde, se film mm

har læst lidt om at surfacen pro udgaven skulle være lidt som det alm win fra com verden så den ville måske være letter til alm hverdags ting men har også læst dårlige ting om den og ligeledet læst både gode og dårlige ting om en android baseret tablet.

håber nogle kan kaste et lys over den næsten uoverskuelige række af tablets der findes og hjælpe mig med at bestemme mig.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juli 2013 - 00:10 #1
Hvad skal du bruge flash player til?
Avatar billede jepper1992 Mester
23. juli 2013 - 00:20 #2
Der er nogle sider der kræver det hvis man vil se videoer f.eks dr
De er for nærige til at lave en mobil udgave eller en app så Apple fans også kan være med
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juli 2013 - 00:54 #3
#2 må nok indrømme jeg ikke er den store forbruger af dr, men de gange jeg er derinde kan jeg nu godt se videoerne på deres side (Altså de videoer jeg ginder)...

Men nu er det os mest spørger jeg er interesseret i at få links fra i håb om evt løsning/alternativ...

Er personligt ikke fan af hverken java, flash player, silverlight eller andre tredje parts afviklings moduler..
Avatar billede chalde Seniormester
23. juli 2013 - 07:55 #4
#3
DR bruger ikke flash til deres mobile sites.

#0
Apple: Hvis du vil ha en Tablet med mest af det hele, men samtidig alle de begrænsninger der følger med Apple (censur, mindre mulighed for personliggørelse, lockin m.m).

Android: Hvis du vil ha en Tablet med frie tøjler (herunder flash, omend det ikke længere er officielt understøttet), mange valgmuligheder i form af hardware, design og pris, og ikke mindst friheden til at gøre som du vil, ikke som andre mener du skal.

Microsoft: Hvis du vil ha en Tablet med den bedste integration med øvrige Microsoftprodukter, et app-marked der i stigende grad bliver bedre, og måske også en mere spændende Tablet-oplevelse når 8.1 kommer.
Avatar billede Tobi97 Novice
25. juli 2013 - 16:23 #5
hej kan klart anbefale dells xps 10 med Windows RT, den har flashplayer, og der kan hentes Adobe reader vis det skal bruges,

der er office 2013 på den :) (den er en tablet og pc samlet i en)

den koster 3000 og det medfølger et tastatur/dock til den som giver op til 20 timers batteri :)

super lækkert tablet

https://www.fcomputer.dk/computer/tablets-ebooks/tablets/dell/xps-10-32gb-10.1″-sølv.html

være obs på at der kun er 15 gb du kan bruge pga Windows rt fylder godt, så kan anbefale at købe et microsd med 64 gb til den(ik investere i dell xps 10 64 gb, da de 32 gb koster 2000 kr ekstra at få)
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juli 2013 - 16:50 #6
Afmelder da spørger ikke deltager!
Avatar billede escape4ever Novice
25. juli 2013 - 18:02 #7
sorry jeg har lige har deltaget men har ligesom også et liv og andre ting jeg skal :)

#4 Bonanza bruger flash
#5 er generalt ikke fan af dell længere har haft en dårlig oplevelse med dem selvom spec lyder fint på den.

er stadig usikker på om det skal være android eller rt eller win8, heller godtnok over til surface og win8 rt eller pro men ved ikke om det skal være rt eller pro eller en anden udgave med windows rt
Avatar billede Tobi97 Novice
26. juli 2013 - 00:05 #8
du kan vidst ik få Windows 8 til tablet, du kan få Windows rt som er en kompakt version af win 8 (kan dog ikke kære .exe programmer som en alm pc med win xp,7, 8

ps. jeg var bestemt heller ik fan af dell! men tog chancen og det betalte sig sku, har kun haft den i en uges tid, men har ikke oplevet nogle problemer med den, og den ahr ellers været flittigt brugt :)
Avatar billede escape4ever Novice
26. juli 2013 - 00:28 #9
jo windows 8 er lavet til tablets det er derfor de har de fliser man ser istedet for skrivebordet når man logger ind :)

der findes en rt version som der er designet til tablet og en pro der ifølge hvad jeg har læst køre som man vil køre win8 på en com men hvor det hele er via touch og som burde kunne køre .exe filer.

desværre ser det ud til at man har mulighed for man kan smide simkort i surface og få adgang til 3G/4G så den kræver wi-fi eller hotspot så bliver mere og mere itvivl om surface eller om jeg skal gå efter androiden
Avatar billede Tobi97 Novice
26. juli 2013 - 00:53 #10
hmm ok så blev jeg da også det klogere :)
Avatar billede escape4ever Novice
23. juli 2014 - 11:21 #11
er ved at lukke nogle af mine gamle åbne tråde, fik ikke rigtig den hjælp jeg havde behov for så lukker selv efter mig, men tak for forsøget