Avatar billede charley78 Novice
30. juli 2013 - 22:43 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

kan jeg identificere person bag ip adresse?

Fundet i gmail ubuen gæst: IMAP    Danmark (62.44.134.8)    22.17 (22 minutter siden)

Kan jeg identificere vedkommende?

ASAP
Avatar billede charley78 Novice
30. juli 2013 - 22:48 #1
ubuen=ubuden (uinviteret)
Avatar billede charley78 Novice
30. juli 2013 - 22:56 #2
Jeg har selv fundet denne: Du kan slå reverse-DNS-adressen op, fx via: http://www.dnsstuff.com men kan man komme nærmere end at finde ud af hvilket teleselskab vedkommende er kunde hos?
Avatar billede Jannickhess Professor
30. juli 2013 - 23:00 #3
Du kan se hvilken udbyder han har
Hvilket land.

Men hvis der er tale om grov eller ulovligheder
Så skal du kontakte Politiet.

Politiet er vidst de eneste der kan få lov af vedkommendes internet udbyder, at få at vide hvem personen er.

Men i dette tilfælde er det kun hvis der er foregået noget ulovligt.
Private mennesker som du & jeg kan intet få at vide

Du kan til enhver tid også tjekke din egen ip adresse
ved at skrive www.minip.dk men her kan man heller ikke se hvem du er

Det er ligesom en nummerplade på en bil, her er det kun Politiet der kan se hvem bilen ejes af - men her skal Politiet bare ikke bede om lov først da Politiet har deres eget register over nummerplader.

Håber, at det var nogen hjælp

Hilsen

JH
Avatar billede charley78 Novice
30. juli 2013 - 23:15 #4
Men det at der står IMAP fortæller dog lidt om hvad det er for en computer vedkommende har, eller hvad (fortæller det)?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 23:22 #5
Det fortaeller vel at der er blevet brugt IMAP4 protokollen.
Avatar billede HKW Nybegynder
30. juli 2013 - 23:22 #6
IMAP er den måde, hvorpå vedkommende er koblet på.
Avatar billede HKW Nybegynder
30. juli 2013 - 23:25 #7
Man kan koble sig på gmail via IMAP, hvis man ønsker at benytte en rigtig emailklient.
Avatar billede charley78 Novice
30. juli 2013 - 23:29 #8
Jeg ved ikke hvad IMAP er! Kan du forklare det?
Avatar billede HKW Nybegynder
30. juli 2013 - 23:30 #9
Den er blot en teknisk fortegnelse. Et sæt regler for hvordan trafik skal udveksles mellem server og klient
Avatar billede charley78 Novice
30. juli 2013 - 23:33 #10
men når nu jeg kun har ip 90.184.4.116 (endda på 2 pcer, som er åbne hjemme), fortæller det at der også er en 62.44.134.8, så ikke at der er en ubuden gæst?
Avatar billede Jannickhess Professor
30. juli 2013 - 23:36 #11
Er der en der har fået adgang til din email adresse.
Så gør det svært, for vedkommede
Ret din adgangskode, brug en ny en du Ikke bruger andre steder.

Håber det kunne hjælpe dig?

Hilsen

JH
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juli 2013 - 23:38 #12
Du kan ikke bruge IMAP til noget.

Du har brug for en bekendt som arbejder for pågældende teleselskab.

PS.
Nok er det kun politiet som kan se hvem der er registreret ejer af en nummerplade, men det kræver kun et telefonopkald, så oplyser de mig det (gælder alle der ved hvad de skal sige/låne).

Hvis nogen af jer har arbejdet inden for et bestemt forretningsområde der kræver 0 uddannelse (mange studerende arbejder der i fritiden), så har i sikkert fået oplyst ejere flere gange om ugen.  ;-)
Avatar billede charley78 Novice
30. juli 2013 - 23:38 #13
ja, selvfølgelig ændre password, men ka du bekræfte at det er rigtigt at der må have været en ubuden gæst? Det ser da sådan ud ik?
Avatar billede charley78 Novice
30. juli 2013 - 23:39 #14
- og tak for hjælpen!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juli 2013 - 23:40 #15
Selv fra egen tlf kan man med omtanke få oplyst ejere af nummerplader.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juli 2013 - 23:43 #16
Nu har jeg ikke slået dine IP op, men du kan jo ha dynamisk IP, altså IP der skifter.

Kun hvis de tilhøre selskaber du ikke har/har brugt (husk biblioteker/skoler osv hvor du kan ha logget ind fra), kan du formode at uvedkommende har logget ind.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juli 2013 - 23:45 #17
OK, så lige, 22 minutter siden, det bør du jo nemt kunne huske he he.
Avatar billede charley78 Novice
30. juli 2013 - 23:45 #18
ok tak! natnat ;o)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juli 2013 - 23:46 #19
Du kan så overveje hvorfra personen evt har din kode, hvis du har en keylogger på din pc, så kan du ændre kode lige så tosset du vil, han vil stadig ha den nye.
Avatar billede charley78 Novice
30. juli 2013 - 23:56 #20
hvad er en han har ikke fysisk været i nærheden af mine pcer, men jeg har lånt hans og glemt at logge mig ud. Nu er han smidt ud af gmail (jeg har smidt ham ud vhja "Aktivitetskontoen" nederst t.h.) og nu ændrer jeg password ;o)

Tror du ikke det er godt nok?
Avatar billede charley78 Novice
30. juli 2013 - 23:57 #21
'hvad er en' skulle bare have været slettet!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juli 2013 - 23:59 #22
Jo i det tilfælde bør det være nok.
Avatar billede charley78 Novice
31. juli 2013 - 00:03 #23
Tak! :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. juli 2013 - 00:03 #24
Nu kan jeg ikke lige huske settings for Gmail, hvis du har et "sikkerhedsspørgsmål" så bør det også skiftes.
(jeg kan ikke huske om han har haft adgang til det)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. juli 2013 - 00:06 #25
"sikkerhedsspørgsmål" kan være noget ala...
Hvem var din klasselærer
Hvilket mærke var din første bil
osv.

Det kan give ret til ændringer ved en brugerkonto.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2013 - 00:11 #26
Avatar billede charley78 Novice
31. juli 2013 - 00:13 #27
Tak :)
Avatar billede charley78 Novice
31. juli 2013 - 00:14 #28
... men det var nu mere ment som 'hvilken rolle IMAPen spiller i netop denne forbindelse' ;o)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. juli 2013 - 00:38 #29
IMAP, ingen.

Sikkerhedsspørgsmål, har han kendskab til det/ændret det, så kan han fremover (på nogen site) ved hjælp af sikkerhedsspørgsmålet og din mailadresse ændre dit pass.