Avatar billede a15995 Nybegynder
31. juli 2013 - 19:23 Der er 1 løsning

Harddisk er readonly når tilsluttet som NAS - men ikke via USB...

Hej!

Jeg har et underligt problem. Jeg har en harddisk, som er tilsluttet via USB til en NMT.

En gang imellem sætter jeg harddisken på USB på min pc, for at køre en chkdsk /F kommando - mere for at rydde op i korrupte filer m.v.

Når harddisken så sættes tilbage i NMT er den readonly og eneste måde jeg har fundet ud af at løse dette på, er ved at sikkerhedskopiere filerne og lave en formatering af harddisken. Herefter virker det hele igen.

En anden harddisk kan sagtens håndtere chkdsk-processen og bliver ikke readonly.

Er der en nemmere måde at løse dette på end at formatere harddisken? Jeg er ret sikker på, at det er noget med permissions at gøre - chkdsk køres jo af en anden bruger (lokal pc user) end når harddisken fungerer som NAS (Linux user).

Håber nogen har et par fifs...

Tak!
Avatar billede a15995 Nybegynder
29. september 2013 - 08:15 #1
Får ingen hjælp på dette site, som ellers kaldes "Eksperten"...