Avatar billede Seba4969 Praktikant
03. august 2013 - 19:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IKEA stol problemer. Pleae hjælp hvis i har forstand på kontorstole

Hej derude

Jeg har købt en kontor stol fra Ikea som hedder Torkel og den er rigtig god. Det eneste probelm er bare hvorfor den ikke kan "gynge" ordenligt + den siger en DUNK lyd når man læner sig fra og tilbage hurtigt.

Ps. når den så kan gynge, så føles det som om stolen drejer enten kun til højre eller venstre bagud.

Stol: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00212484/?query=TORKEL+Arbetsstol

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede Frederik Nybegynder
04. august 2013 - 10:51 #1
Hej,

Det kunne tyde på, at håndtaget der fungerer som låsemekanisme ikke er i den korrekte stilling.

Her er et link til monteringsvejledningen. Tag et kig på side 12 (den sidste side). Der er illustreret et håndtag, der skal være i en bestemt position, for at stolen vil vippe ordentligt.

http://www.ikea.com/se/sv/assembly_instructions/torkel-arbetsstol__AA-503615-6_pub.pdf

Hvis stolen stadig ikke vil vippe ordentligt, selvom låsemekanismen er i den rigtige position, skal du tage kontakt til IKEA, da det så tyder på en defekt, og du kan dermed på ombyttet din vare til en ny eller få den repareret.

Venlig hilsen
Frederik
Avatar billede KaptajnVom Nybegynder
04. august 2013 - 12:44 #2
Ja, håndtaget du bruger til at justere højden med (det under sædet på højre side (hvis stolen er samlet rigtigt :O))) kan hives ind og ud. Er det trykket helt ind kan stolen ikke vippe, men hvis man hiver det ud kan den godt. Altså hvis du sidder på stolen skal håndtaget trykkes ind mod dig selv (venstre) for at låse ryglænet, og væk fra dig selv (højre) for at løsne låsen.

Håber det var til at forstå.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
04. august 2013 - 12:54 #3
Tak skal i have for hjælpen! Jeg kigger på det efter jeg kommer hjem i dag.

Læg lige et svar hver, så i kan få point :)
Avatar billede KaptajnVom Nybegynder
05. august 2013 - 10:17 #4
Hjalp det? :)