Avatar billede KaptajnVom Nybegynder
05. august 2013 - 10:21 Der er 7 kommentarer

Video til Windows 8 boot?

Hej med jer,

Lad mig starte ud med at sige at jeg har bygget min egen hjemmebiograf. Med røde biografstole, lærred og det hele. Det filmiske er styret af min Acer V3 Windows 8 PC. Lyden er 5.1 sorroundsound system med Dolby.

For den lille "blær"-effekt når man har kammerater med hjemme kunne jeg godt tænke mig at vide om man kan sætte en video ind når man tænder computeren. Fx før, efter eller i stedet for Windows 8 load-skærmen. Så ville jeg nemlig sætte "Dolby introen" ind - kun til blær over for vennerne :O)

Til jer der måske ikke helt forstår min idé:

Når man starter et spil op - lad os sige "Red Orchestra 2; Heroes os Stalingrad" bluver der afspillet små introer inden spillet starter. Normalt er dette .bik-filer. Jeg vil gerne have sådan en intro når computeren booter.

Er det muligt?
Avatar billede chalde Seniormester
05. august 2013 - 10:29 #1
http://cristalhack.blogspot.ro/2012/09/wanna-change-windows-8-boot-screen.html

Men forvent ikke at få lyd med (da driverne ikke er indlæst endnu).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 10:35 #2
Alternativt kan du edit selve dvden/videoen og i starten der indsætte det du lyster (med lyd).
Avatar billede KaptajnVom Nybegynder
05. august 2013 - 10:54 #3
Hej chalde,

Jeg har kigget lidt på det link, men det er desværre kun dll-filer. Og når jeg søger efter en måde at konvertere til dll-filer, kan man kun gøre det med billeder. Og selve introen her er jo en film.

Øv øv :(

NielsErik - det kan måske blive sidste mulighed, men jeg venter lige og ser om der er en der har en måde hvorpå man kan få både lyd og billede hen i boot.

Om ikke andet giver den countdown-intro et fedt indtryk fordi den kommer med en masse lyde og effekter som man så oplever inde i selve "biografen".
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. august 2013 - 10:58 #4
Ja min er en nødløsning da der skal arbejdes med hver enkelt dvd, til gengæld er det der hvor du får helt frie hænder vedrørende indhold (som kan tilpasses hver enkelt dvd).
Avatar billede KaptajnVom Nybegynder
05. august 2013 - 11:08 #5
Ja, det har du helt ret i.

Men det er jo heller ikke et must - det er bare en fed effekt. Så er det ligesom at gå i biografen - der mangler kun forfilm og reklamer - men dem kan vi nok blive fri for :O)
Avatar billede tobrukDk Novice
05. august 2013 - 13:37 #6
Prøve at spørger herind : http://answers.microsoft.com/da-dk
Avatar billede KaptajnVom Nybegynder
05. august 2013 - 14:38 #7
Jeg fandt et program der laver DVD'er om til HD-film på computeren. Jeg har lavet en skabelon i PowerPoint med introen hvor man bare indsætter MPEG4-filen med filmen og vupti. Så kører man det bare med PowerPoint Viewer, så virker det ;)

Og man kan jo så bare gemme filerne under filmens navn og så har man dem alle på computeren.

NielsErik - smid du et svar ;O)