Avatar billede OKS Novice
05. august 2013 - 11:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SMTP via Domino server

Hej.

Jeg har brug for at kunne sende emails ud via SMTP på den Domino-server, som jeg sidder bagved. Men det driller.

Jeg har for at finde fejlen skrevet nedenstående forsimplede kode.

Under afvikling returnerer programmet denne fejlmeddelelse, som jeg ikke bliver klogere af: "Failure sending mail."

Er der nogen, der kan se hvad der er galt?

Kode:
Imports System.Web
Imports System.IO
Imports System.Net.Mail

Public Class Form1

    Private Sub Form1_Load(sender As Object, e As EventArgs) Handles MyBase.Load

        Try
            Dim mail As New MailMessage()
            Dim SmtpServer As New SmtpClient
            SmtpServer.Port = 25
            SmtpServer.Host = "10.xxx.xxx.xxx"  'anonymiseret
            mail.To.Add("zzz@zzz.dk")  'anonymiseret
            mail.From = New MailAddress("xxx@xxx.dk")  'anonymiseret, men kendt bruger på Domino-serveren.
            mail.Subject = "Test of SMTP"
            mail.Body = "This is a test mail"
            SmtpServer.Send(mail)
            MsgBox("Success!")

        Catch ex As Exception
            MsgBox(ex.Message)
            End
        End Try
    End Sub
End Class
Avatar billede OKS Novice
05. august 2013 - 11:16 #1
Jeg kan tilføje, at vi har en scanner, der uden problemer sender emails ud via denne SMTP-server.

Iflg. vores IT-afdeling er login ikke krævet.
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
19. august 2013 - 11:56 #2
Hej OKS

Nu skriver du at login ikke er krævet, men når jeg ser på min kode og din så er den eneste forskel, at jeg også har denne her med.

            SmtpServer.Credentials = New  _
            Net.NetworkCredential(MailUserID, MailPassword)
Avatar billede OKS Novice
19. august 2013 - 17:19 #3
Hej IT-GuFFE
Jeg har prøvet at have din linie med i koden. Det gjorde ingen forskel.

Diverse scannere og printere på netværket kan sende emails ud via denne Domino-server uden at have nogen ID eller PW indtastet, så jeg  har konkluderet at det ikke kræves, hvilket også bekræftes af IT-afdelingen. De mener til gengæld, at der må være noget galt med min kode.

Så tak for din bekræftelse af, at koden ikke er helt ude i skoven.

/ OKS
Avatar billede OKS Novice
21. august 2013 - 14:57 #4
Lukker spørgsmålet, da jeg tror, mit problem skyldes noget andet end min VB.net-kode.