Avatar billede bergstein Nybegynder
11. august 2013 - 01:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Punktliste indrykker ikke korrekt

Hej.

I min nye Word 2007 installation har jeg et problem med brug af funktionen "opstilling med punkttegn"

Det er underordnet, om jeg bruger tegn som punkter eller bogstaver/tal.

har jeg en liste med fx 3 punkter og vælger funktionen punkttegn formateres der således:

- punkt 1
- punkt 2
- punkt 3

alternativt således:

1. punkt 1
2. punkt 2
3. punkt 3

Det er også fint.

Står jeg fx helt til venstre på et af punkterne og trykker på TABULATOR tasten, plejer hele linien, inkl. punktet eller "punkttallet" at rykke med ind mod højre. Det sker på min arbejdspc og på min gamle private pc. Men ikke på min nye pc, hvor jeg har installeret Word.

Det korrekte kan illustreres således, hvor 2. linie indrykkes med TABULATOR

- punkt 1
    * punkt 2
- punkt 3

alternativt således:

1. punkt 1
    1. punkt 2
2. punkt 3

På min nye maskine sker der desværre dette i stedet for:

- punkt 1
-      punkt 2
- punkt 3

alternativt således:

1. punkt 1
2.      punkt 2
3. punkt 3

Er der nogen, der har oplevet dette før og kan hjælpe mig med, om det er maskinen eller mig selv, der mestrer fejlen :)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. august 2013 - 11:24 #1
Hvis jeg tolker din forklaring korrekt, skal du ændre en indstilling for at opnå det, du ønsker:

Vælg Office-knappen > Word-indstillinger > kategorien Korrektur > klik på knappen Indstillinger for Autokorrektur. I dialogboksen Autokorrektur: vælg fanen Autoformat under skrivning. Slå indstillingen "TAB og TILBAGE justerer venstre indrykning og indrykning af første linje" TIL. Klik OK to gange for lukke dialogbokse.
Avatar billede bergstein Nybegynder
11. august 2013 - 12:56 #2
Hej Lene.

Mange tak for hjælpen - det var løsningen. Lav blot et svar, så skal jeg tildele dig.

I øvrigt undrer det mig, at jeg aldrig har oplevet dette problem før ved nogle af de maskiner jeg har arbejdet på - før denne, min nyeste maskine.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. august 2013 - 14:32 #3
Velbekomme.

Den pågældende indstilling er slået til som standard, så vidt jeg husker. Word kan ind imellem miste indstillinger, og der er måske årsagen i dit tilfælde (det er i øvrigt en af de indstillinger, jeg altid slår fra ;-)).