Avatar billede cskott Nybegynder
17. august 2013 - 14:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nyt club-3d grafikkort intet på skærmen

Hej

Jeg er ved at montere et Club 3d radeon HD7970 royl edition i en pc. Men jeg får kun en sort skærm.

Jeg kan se de to blæsere på kortet kører men ellers sker der ikke noget.

Bundkortet er et MSI 990XA-GD55 med en AMD FX 8120 3.10 ghz cpu og 8 gb ram.

Jeg har lagt mærke til at pc'en strømforsyning er på 500 watt og på kassen til grafikkortet anbefales der 700 watt har det nogen betydning når jeg kan se, at blæserne på grafikkortet kører rundt.
Avatar billede jokkejensen Novice
17. august 2013 - 15:03 #1
Jeg havde samme problem, min psu var for lav.

Blæsere starter godt nok, men intet display
Avatar billede cskott Nybegynder
17. august 2013 - 15:15 #2
Så det er ikke helt utænkeligt at 500 watt ikke giver nok power?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2013 - 17:30 #3
Enig i #1
Når der står at de anbefaler en 700 watt forsyning bør man ikke gå på kompromis med det.
Søger man på nettet kan jeg se at den skal kunne køre med en 550 watt. Men man kan jo heller ikke altid regne med de opgivelser som man får at vide på de strømforsyninger. Specielt de billige forsyninger, kan mange gange ikke holde det som der loves. Og så vil de rimelig hurtigt måske brænde af. Og det kan jo så blive en dyr fornøjelse hvis andet udstyr går med i "faldet"
Avatar billede cskott Nybegynder
20. august 2013 - 22:49 #4
Hej igen..

Ny strømforsyning på 750 watt gjorde ingen forskel.
Til gengæld har jeg opsnuset at de stor grafikkort fra Club 3d kan have et problem med MSI bundkort.

Men jeg fik det oprindelige MSI grafikkort som sad i maskinen til at kører igen med den nye strømforsyning. :-)

I kan begge lægge et svar så kan i dele point.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2013 - 22:52 #5
Ok. Jeg lægger et svar.
Avatar billede cskott Nybegynder
23. august 2013 - 17:24 #6
>>jokkejensen lægger du også et svar?