Avatar billede aleq Juniormester
29. august 2013 - 13:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Laptop opløsning og skriftstørrelse i programmer

Hej

Jeg skal til at købe en ny bærbar. En ting forvirrer mig dog.

Når jeg skal arbejde med programmer som After Effects, Flash, Photoshop og Cubase, så bliver skriften utrolig lille at se på hvis opløsningen er alt for høj. Dvs jeg skal have en ny bærbar der kører en opløsning på ca 1200*xxxx

Har I nogle forslag til hvilke specifikke nye bærbare der har sådan en opløgning?

Tak
Avatar billede Blandy Praktikant
29. august 2013 - 14:04 #1
Som regel kan du selv ændre størrelsen og fonten på teksten i windows og programmerne. For ellers vil 4k opløsning på pc'er blive et helvede for dem uden forstørrelsesglas.
Avatar billede aleq Juniormester
29. august 2013 - 14:15 #2
Det er netop det der er problemet. De programmer jeg nævnte har en statisk font størrelse, ergo kan det ikke bare ændres. Så hvis man sidder med en 1900* opløsning eller højere, så har man en mikroskopisk skriftstørrelse i disse programmer.

Ringede lige til Føniks Computer. Fik at vide at der er HD eller Full HD

HD = lav opløsning
Full HD = lav opløsning, men med mulighed for at køre højere opløsning.

Jeg vil gerne have så stor en skærm som muligt på min nye laptop, men uden at jeg bliver tvunget til at skulle køre en så høj native opløsning at skriften i de tidligerenævnte programmer bliver næsten ulæseligt.

Nogle forslag til specifikke mærker og modeller til en laptop? Skal bruges til studie. Skal have over 4GB RAM, helst en halv til en hel Terabyte plads og netop mulighed for at køre lav opløsning uden at billedet bliver uskarpt og/eller forvrænget.
Avatar billede christian94 Nybegynder
29. august 2013 - 16:27 #3
Hvad med en MacBook Pro med Retina-skærm? :) eller er det for dyrt og ikke kompatibelt med diverse programmer
Avatar billede aleq Juniormester
03. september 2013 - 12:19 #4
Jeg skal sgu ikke have nogle som helst MacBook. Apples produkter er en omgang lort til en overpris... for at sige det mildt