Avatar billede Amby87 Nybegynder
03. september 2013 - 21:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Manglende funktion i Excel til faktura

Hej

Jeg mangler en funktion til min faktura i Excel. Min tabel over kunden, antal af varen og varetype er opbygget på følgende måde:

                    Vare1      Vare2      Vare3      Vare4    Vare 5
Navn1              5                            10          5            15
Navn2              15          15                                          5
Navn3              5                                                          5
Navn4                            10          10          10

Ønsket til mit faktura-ark, er at jeg blot skal vælge kundens navn i en liste (jeg bruger datavalidering), og så skal antallet og varen automatisk fyldes ind i fakturaen.

Mit spørgsmål er, hvordan jeg får varen koblet på antallet der passer til det pågældende navn? Jeg har lavet LOPSLAG således at antallet automatisk bliver sat i. Jeg mangler blot at få koblet den respektive vare på. Problematikken er lidt at det ikke er alle kunder der skal have alle vare, der er "huller" som jeg har illustreret i tabellen.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Vh Amby87
Avatar billede jens48 Ekspert
03. september 2013 - 23:51 #1
Hvis du kan acceptere at der er linier med varenavn, når der ikke er noget antal kan det lade sig gøre som vist på http://gupl.dk/701145/
Avatar billede Amby87 Nybegynder
04. september 2013 - 07:23 #2
De skal nemlig være tomme, da de ellers kommer med på fakturaen.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2013 - 10:06 #3
Jeg har (blandt andet) brugt IFERROR-funktionen, hvilket forudsætter Excel 2007+.

Skulle du bruge en tidligere version lader det sig nok også løse, men så skal formlerne ændres.

(Det er altid en god ide at skrive hvilken Excel version man bruger).

http://gupl.dk/701152/
Avatar billede Amby87 Nybegynder
04. september 2013 - 21:46 #4
Jeg bruger Excel 2011 til mac.

Jeg kan bare ikke få det til at fungere uanset hvordan jeg prøver. Hvis jeg kopierer formellinjen, kan jeg heller ikke få det til at virke:-( Jeg kan sagtens flytte rundt og tilføje osv, i det du har lavet i dit regneark.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2013 - 06:23 #5
Det fungerer fint for mig. Men hvis du flytter rundt på opstillingen kan der selvfølgelig være referencer der skal rettes til.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2013 - 06:27 #6
Men hvis du er interesseret kan du eventuelt sende din fil til mig, så skal jeg prøve, om jeg kan få det til at virke. Har dog absolut intet kendskab til mac, så ingen garanti for noget.

Hvis du vil sende, så:
hans.knudsensnabelamail.tele.dk
Avatar billede Amby87 Nybegynder
05. september 2013 - 09:45 #7
Jeg prøver at sende den til dig. Men jeg mangler et @ i din mailadresse:-)
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2013 - 09:54 #8
Det var meningen at du selv skulle erstatte "snabela" med @
Avatar billede Amby87 Nybegynder
05. september 2013 - 10:33 #9
super den er sendt
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2013 - 18:59 #10
Et svar.

Hans