Avatar billede larsjansen Nybegynder
09. september 2013 - 14:14 Der er 8 kommentarer

PC til TV HDMI lag

Hej alle

Når jeg slutter min laptop til mit HD tv, f.eks. for at se film, så lagger billedet en smule. Lyden er i fin sync, men billedet lagger en smule.

Billedet lagger både ved afspilning af videofiler direkte fra PC'en, men også ved streaming af f.eks. netflix eller youtube.

(skulle det komme sagen ved, er mit TV et 40" sharp, og min laptop en ganske fin high-end gaming laptop)

Hvad kan dette skyldes?

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. september 2013 - 14:27 #1
er der stor afstand fra pc til tv? jo længere afstand jo bedre kabel kræves der

er kablet hdmi til hdmi?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. september 2013 - 14:28 #2
prøv med et andet hdmi-kabel - evt også anden kabelføring (hvis kablet ligger parallelt med el-kabler)
Avatar billede larsjansen Nybegynder
09. september 2013 - 16:02 #3
@ Cyperspace

Kablet er 5 meter - Pc'en står dog kun 1 meter fra, men det gør vel ingen forskel :)

Det er HDMI til HDMI ja.

@ Claes

Hvilket andet HDMI kabel? Altså et af bedre kvalitet? Det jeg har, er ganske alm. fra elgiganten.

Kablet er trukket væk fra fjernsyn og andre apperater, væk fra ledninger, så det burde ikke have nogen indvirkning!
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2013 - 16:15 #4
Ændrer det sig, hvis du skifter på billedopløsningen på computeren?
Avatar billede larsjansen Nybegynder
10. september 2013 - 08:19 #5
Nej, ikke umiddelbart.

Jeg bemærkede dog lige, at mit tv siger 1280x720 pixel når jeg skifter over til hdmi indgangen. Hvilket jeg undrer mig lidt over, da det er et fuldt HD tv.

Opløsningen ser da også korrekt ud ift. at det skulle være 1920xwhatever - dog er det alligevel lidt grynet og ikke helt klart i farverne.

Kan det have nogen betydning?

Jeg har i flere andre tilfælde hørt, at nogen tv har en game mode indstilling, dette virker dog desværre ikke til at være tilfældet på mit tv.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2013 - 16:27 #6
Jeg ved ikke hvor sart dit tv er.
hvis grafikken fra din computer kører i fuld hd, og dit tv kun kører 1280x720 skla billedet jo laves på en anden måde end hvis det passer sammen.
Hvad sker der hvis du vælger 1280x720 på computeren og sender billedet til tv skærmen. Lagger det stadig?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. september 2013 - 11:18 #7
Avatar billede larsjansen Nybegynder
25. september 2013 - 09:04 #8
Hov, ved ikke hvorfor mit seneste svar ikke kom med, beklager!

Det lagger umiddelbart ikke hvis jeg kører 1280 fra PC til TV..

Jeg forstår ikke hvorfor jeg får en besked på tv'et om, at det nu kører 1280 når jeg slutter min pc til - da det er et fuldt HD tv.

Måske er sharp bare et lorte mærke :)

Af hvad jeg har læst, så skulle mit kabel være ganske fint. Måske længden er for lang (5m)