Avatar billede repox Seniormester
13. september 2013 - 14:06 Der er 29 kommentarer

Opsamling af fejl på eksperten.dk

Jeg vil gerne opfordre til at vi laver en samlet tråd over fejl som vi oplever på eksperten.dk.

Listen vil så blive videregivet direkte til udviklingsholdet ansvarlig bag eksperten.dk.

Jeg vil gerne understrege at listen vil blive gennemgået og prioriteret med henblik på at få lavet løsninger. Der er ingen garantier for at alt bliver løst.
Avatar billede repox Seniormester
13. september 2013 - 14:07 #1
MySQL fejl ved upload af profilbillede
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. september 2013 - 14:37 #2
*Når man klikker på "Se preview" kommer man nogle gange ind på en anden brugers svar. Altså i stedet for at se sit eget svar som "preview", ser man en anden brugers svar. Har ikke testet om man kan rette i det og kan ikke fremprovokere fejlen, det sker kun nogle gange.

*Nedlagt brugerprofil vises hele tiden, nogle gange flere gange, afhængigt af hvor mange gange bruger har deaktiveret sin konto.

*Pointregnskab er nogle gange misvisende, jeg har f eks 60 point ude, men har lukket alle mine spørgsmål. Har set en der har minuspoint på sin "Point ude"-konto.

*Spørgsmål oprettes dobbelt nogle gange.
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. september 2013 - 14:40 #3
PS.

Dejligt at se en coAdmin. Og dejligt at se at det er dig repox. Du kan godt læse mellem linjerne at der er høje forventninger til dig ikk'? ;-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. september 2013 - 14:44 #4
Og et ønske: Bedre søgefunktion. Nu bruger jeg mest eksperten til at hjælpe, men ved der er mange der ønsker bedre søgemuligheder. For et par år eller 4 siden, fandtes der en aldeles udmærket søgefunktion.
Avatar billede repox Seniormester
13. september 2013 - 14:50 #5
Jeg håber jeg kan leve op til forventningerne, så ;) Og tak! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2013 - 15:31 #6
En flytning eller redigering af tekst af kategorien "Eksperten.dk" så den ikke falder i øjnene på nye brugere. Der er alt for mange der bruger denne kategori når man opretter det første spørgsmål herinde.
Jeg faldt også i fælden på denne ;-)
http://www.eksperten.dk/spm/889759
Den kunne måske ligge under "Diverse", og folde ud fra fanen hvor "fri debat" også ligger.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2013 - 15:38 #7
Eller i hvert fald en lille guide a la den som poko1 har lavet, der fortæller første gang hvordan man gør det.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. september 2013 - 16:24 #8
Ved godt det nok ikke ses som en fejl, men tråde der ikke bliver lukket efter xx antal uger burde blive slettet / lukket og pointne burde gives til dem der har deltaget.. Synes mange laver tråde for derefter at forlade dem...
14. september 2013 - 08:50 #9
Avatar billede repox Seniormester
14. september 2013 - 09:11 #10
Den er noteret :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2013 - 12:07 #11
Ved ikke lige om det er en gentagelse af andre indlæg, men jeg har oplevet at råde jeg deltager i ikke sender mails om nye indlæg, og at jeg kun modtager info om tråden når den lukkes?
Det må da også være en fejl.
Har hørt andre brugere har klaget om manglende mails.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2013 - 12:08 #12
stavefejl råde= tråde
Avatar billede HKW Nybegynder
14. september 2013 - 16:12 #13
Captcha ved oprettelse af bruger. Spam er ukønt.

Nedlagte artikler skal ikke vises i oversigten. De er ret så irriterende at trykke på.
Avatar billede HKW Nybegynder
14. september 2013 - 17:08 #14
Det gælder så også (spam)indlæg. Hvem laver et forum, hvor slettede indlæg ikke forsvinder fra oversigten? :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2013 - 03:44 #15
repox>

Tillykke.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2013 - 03:47 #16
Jeg tror at de fleste vigtige fejl allerede er naevnt.

Billede indsaettelse fejl (der saa vidt jeg husker er en banal 1 felt for meget eller 1 felt for lidt i INSERT) og at "nedlagt brugerprofil" ikke fjernes ved genaktivering er efter min mening de vigtigste.

Der er en mindre fejl i "kategori toplister" hvor databaser og design har de samme tal (jeg tror at det er design tallene) og det er formentligt ogsaa en hel trivel fejl som kan rettes paa 10 sekunder.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2013 - 03:49 #17
Hvis man maa vaere saa optmistisk at snakke om nye features, saa vil jeg naevne:

* omstrukturering af kategegorier (det blev faktisk lavet et udkast engang)

* point liste paa underkategorier

* mobil venlighed

De to foerste burde faktisk vaere nemme.

Den sidste vil nok krave lidt arbejde.
Avatar billede repox Seniormester
16. september 2013 - 10:32 #18
#15
Tak for det :)

Jeg har overleveret fejl og ønskede features til udviklerne, så håber jeg der kommer en tilbagemelding snarest :)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2013 - 20:20 #19
Har du faaet nogen udmelding paa om der er udvikler resourcer til raadighed for E?
Avatar billede repox Seniormester
16. september 2013 - 21:17 #20
Jeg er blevet lovet at udviklingschefen gerne vil lytte til os.
Det har været vigtigt at understrege.

De vil ikke love at vi får alt som vi ønsker os det, men der er stor forståelse for at fejl ønskes udbedret.

Jeg vil ikke citere nogen af de involverede parter for noget, men min klare fornemmelse er at der bliver skabt nogle muligheder nu, baseret på den korrespondance der har været både på telefon og via mail.
Avatar billede HKW Nybegynder
19. september 2013 - 21:01 #21
Captcha'en må gerne komme hurtigt. Man mister da helt lysten til at være her i øjeblikket.
Avatar billede repox Seniormester
19. september 2013 - 22:09 #22
Det er ret enerverende at de spam indlæg bliver ved med at komme.

Det er jo tydeligt for enhver at det er den samme not der bliver ved med at lave de samme indlæg.

Jeg har givet ønsket om at få foranstaltninger for at modvirke problemet videre.

Jeg giver en opdatering så snart jeg ved mere.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2013 - 23:28 #23
Men jeg undrer mig over hvorfor det lige er Oracle kategorien som bruges.
Avatar billede HKW Nybegynder
20. september 2013 - 01:30 #24
#23

Ja, ved første øjekast er det kun næsten logisk.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
20. september 2013 - 10:33 #25
Stort tillykke Repox

Meget spændt på at høre, hvad der er sket, eller snart sker af forbedringer eller ændringer på E.

For du er vel ikke blevet udnævnt til CoAdmin for at lukke munden på dig :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2013 - 12:59 #26
29. september 2013 - 22:49 #27
Dette er vel ikke en fejl, men et forbedrings/rationaliserings forslag:  Af og til må brugere lukke egne spørgsmål.  Dette (lukke egne spørgsmål) burde være muligt uden at brugeren er nødt til at oprette et tomt svar.

MEN jeg mener at vide, baseret på tidliger tråde, at der er 'senior brugere' der har det synspunkt, at det tjener et formål at opretteren af et spørgsmål skal være nødt til at lave et 'jeg lukker' svar for at kunne lukke.  Sådanne brugere skal naturligvis også høres.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2013 - 12:07 #28
At en computer frit kan oprette brugere og spørgsmål på Eksperten, uden nogen form for en måde at stoppe det på, kan jo vurderes forskelligt og individuelt.
Jeg ser det som en fejl, og derfor lagde jeg linket
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2013 - 15:16 #29
Jeg tror at det var hans eget efterfoelgende forslag som var en enhancement og ikke en bug fix.