Avatar billede oeglen Juniormester
14. september 2013 - 08:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DVD drev

Min computer kan lige pludselig ikke se mit dvd drev og kommer med denne melding i enhedshåndteringen.

Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Nogen der har en ide om hvad dette kan skyldes og hvordan man ændre på det..?
Har opdateret driver masser af gange.
mvh peter
14. september 2013 - 08:48 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, ... ?

-
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2013 - 09:05 #2
Prøv at systemgendanne til da du ved det virkede.
Du vil ikke miste personlig data ved dette. Det ændrer kun i selve systemet og de programmer du har installeret i mellemværende periode.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2013 - 09:07 #3
Har du Vista eller win 7 skriver du bare systemgendannelse i søgefeltet.
I XP skal man i programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse
Avatar billede oeglen Juniormester
14. september 2013 - 09:23 #4
Hov det glemte jeg. Jeg køre Win 7, 64 bit.Har prøvet at systemgendanne. Det bliver det desværre ikke bedre af.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2013 - 09:34 #5
14. september 2013 - 09:58 #6
... har du (eller HAR haft) installeret et 'virtuelt' CD/DVD drev alá DeamonTools ?
Avatar billede oeglen Juniormester
15. september 2013 - 09:32 #7
Jeg har ikke installeret et virtuelt drev. Bruger VLC playeren til at afspille dvd image filer.
Avatar billede oeglen Juniormester
15. september 2013 - 09:43 #8
Øv. Det værktøj fra microsoft duede heller ikke. Jeg tager drevet ud og prøver på en anden computer.
Avatar billede oeglen Juniormester
15. september 2013 - 09:44 #9
Det er iøvrigt også et blueray drev. Men nu er jeg sgu lidt træt af man bruger så meget tid på sån noget. Det er et LG. Og var rimeligt dyrt.
Avatar billede oeglen Juniormester
16. september 2013 - 23:06 #10
RIZONE CD-DVD Repair. Det virker. Fantastisk lille program.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2013 - 23:13 #11
Tak for info :-)