Avatar billede ibwca Nybegynder
14. september 2013 - 18:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

fjernelse af corel draw

når jeg prøver at installere corel siger den at der er rester af en gammel ver, og der ligger nogle mapper under common files men dem kan jeg ikke få lov at slette hvad gør jeg plz
Avatar billede ebea Ekspert
14. september 2013 - 18:56 #1
Har du checket mappen "common files" under programs?. Hvis ikke du har noget Corel draw kørende (check ved at højreklikke på proceslinien nederst, og kig under processer), så kan du uden problemer fjerne mappen "Corel" under programmer\fælles filer, eller program\common files hvis du kører englesk version af Windows.
Avatar billede ibwca Nybegynder
15. september 2013 - 08:39 #2
Jeg har prøvet at se i kontrolpaelet , under Commons files der er en hængelås på , jeg har pillet hd ud sat den i en cratle og til en anden pc stadig låst. . Jeg har prøvet at kører. CMD med admin rettigheder .jeg kan ikke få lov at fjerne dem
Avatar billede ebea Ekspert
15. september 2013 - 09:04 #3
Nu ved jeg ikke hvad version af win du kører. Men dine program mapper burde du jo nemt kunne finde (ikke i Kontrolpanel). Og mappen Common files (under programmer) er ikke en låst (skjult) mappe, så hvordan du mener at den er låst, kan jeg ikke lige se for mig.
Kan du sige mig, om mappen "Common Files" befinder sig under mappen "Programmer", eller du finder den på en anden placering.
Avatar billede ibwca Nybegynder
15. september 2013 - 09:11 #4
Commons fils findes under program files (x86) jeg kører w7 home .de mapper der er under commonfiles er der en hængelås på . Jeg har ikke lov at slette dem siger den hver gang . Også når jeg sætter hd  til en anden pc
Avatar billede ebea Ekspert
15. september 2013 - 09:30 #5
Ja, det er når du kører win7.
Jeg ved ikke hvor meget kendskab du har til windows "bag facaden"; men du skal have ændret på det som kaldes Local Group Policy, og som sætter de tilladelser du har.

Det gøres ved hjælp af "gpedit.msc" som du starter fra "Run" og så skriver dette filnavn.

Men der er en længere forklaring til at fjerne lås fra både mapper, men også filer.
Så jeg vil anbefale dig, at kigge på internettet, og søge emnet, og så have et udprint som du kan følge til at ændre indstillingerne.
Avatar billede ibwca Nybegynder
15. september 2013 - 09:41 #6
Ok vender tilbage
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2013 - 12:48 #8
Bruger også programmerne i #7, med godt resultat de fleste gange
Har man filer der er aktive når man prøver at fjerne dem, kan man prøve at gøre det fra fejlsikret tilstand.
Jeg har også med held slettet filer med Eraser 5.8.8 som jeg normalt bruger til at slette filer med.
Filer der er aktive vil den ikke slette, men den spørger om den skal gøre det ved næste opstart af computer, og her forsvinder de genstridige filer som regel.
Eraser findes i nyere udgaver som jeg ikke har afprøvet:
http://eraser.heidi.ie/
Malwarebytes har også under værktøjer en tool der hedder FileAssassin som måske kan fjerne disse filer:
http://www.malwarebytes.org/products/fileassassin/
Avatar billede ibwca Nybegynder
18. september 2013 - 09:02 #9
jeg har eraser pro 9xxx men kan ikke se hvordan jeg få den til at slette en enkelt fil eller mappe
Avatar billede ibwca Nybegynder
18. september 2013 - 09:43 #10
jeg har kørt  ccleaner , eraser og alverdens andre pgr jeg har en prtsc af hvad der står til sidst hvorfor det ikke vil gører det færdigt
det siger at jeg skal fjerne pgr. i kontrolpanelet , men der findes ikke . kan der ligge noget i reg basen hvis det er fjernet forkert
18. september 2013 - 10:01 #11
Præcist hvilken fil/mappe skal du have slettet ?
Avatar billede ibwca Nybegynder
18. september 2013 - 12:00 #12
jeg gjorde det. start skriv: regedit højre klik på regedit ( kør som administrator)  redigere    søg  (corel)  F3 til jeg fandt den streng der henviste til Program files (x86) common files og så filen
DELETE den
Avatar billede ibwca Nybegynder
07. februar 2014 - 12:51 #13
Svar