Avatar billede vejmand Juniormester
22. september 2013 - 11:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløs virker pludselig ikke

Jeg har en ASUS N71J med Windows 7
Internet via TDC Home Trio

Pludselig virker min trådløse forbindelse ikke længere.
Når jeg aktiverer knappen til trådløs, kommer der kort en popup som viser om WLAN/bluetooth er aktiv eller ej. Den viser det ved der er en rød streg over, når den ikke er aktiveret.

Når jeg nu aktiverer knappen, forsvinder den røde streg kun på bluetooth, WLAN er åbenbart stadig deaktiveret. (rød streg over)

Synes ikke jeg har ændret noget, så ved ikke lige hvad der er galt.

Jeg har prøvet en systemgendannelse, uden resultat.

Er der andre steder jeg kan have deaktiveret trådløs?

I kontrolpanel -> Enhedshåndtering står at "Atheros AR9285 Wireless Network Adapter" virker korrekt.

Min sikkerhedspakke (F-Secure) kom med en meddelelse om at den havde fjernet en virus (Trojan) og at jeg kunne fortsætte med at bruge computeren. Men det kan vel ikke være årsagen? Der er jo ingen problemer med en kablet forbindelse.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2013 - 12:16 #1
som du selv skriver nederst

Min sikkerhedspakke (F-Secure) kom med en meddelelse om at den havde fjernet en virus (Trojan) og at jeg kunne fortsætte med at bruge computeren. Men det kan vel ikke være årsagen? Der er jo ingen problemer med en kablet forbindelse.

uden at sidde ved din pc tror jeg den ligger der f-secure

hent en ny version f-secure
rens maskinen uden internet for f-secure også gamle nøgler
nulstil browseren - et gæt
en cd der altid er god at have ved siden af pc er
            hirens

kunne være den kunne grund rense via de virus programmer der ligger på den eller ved brug af mailware bytes der også ligger på den

man vælger xp mode så der er skrivebord på

et forslag som jeg ville gøre det
udelukkelses metoden

m.v.h
Avatar billede vejmand Juniormester
22. september 2013 - 14:37 #2
Fik hjælp fra TDC support, nu kører det igen.
Netværkskortet var på en eller anden måde blevet deaktiveret. TDC guidede mig igennem til at aktivere det igen, via Windows diagnosticeringsværktøj.
Skulle først skrive noget i "Start" -> "Søg" som jeg desværre har glemt, men det åbnede kontrolpanelet med alle forbindelser, aktiverede eller ikke. Den kunne jeg ikke finde direkte via kontrolpanelet, har sikkert klikket et forkert sted.

Men her stod den trådløse forbindelse som deaktiveret, så jeg skulle højreklikke og vælge "Diagnosticer".
Det løste problemet.

treatmenice > Send et svar, og du får point for forsøget.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. september 2013 - 14:55 #3
Har lige fundet hvor jeg kunne have klikket:

Kontrolpanel > Netværks- og delingscenter > Rediger indstillinger for netværkskort > Højreklik på "Trådløs Netværksforbindelse" og vælg "Diagnosticer"

Ved ikke lige hvorfor jeg ikke selv kunne finde den. :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2013 - 15:23 #4
nej du løste den selv ok

jeg var mere ude i en skjult fil der lå eventuelt gemt i regedit

hej
Avatar billede vejmand Juniormester
22. september 2013 - 15:33 #5
Ok, jeg lukker igen. Tak for interessen. :-)