Avatar billede skkn Nybegynder
23. september 2013 - 09:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Playstation 3

Jeg har et phillips tv som har hdmi indgang. Det virker fint med signal fra en computer, men når jeg sætter stik fra playstation 3 i er der intet signal. Hvad kan der være galt/skal gøres ?
Avatar billede nyhuus Nybegynder
23. september 2013 - 14:41 #1
Så vidt jeg husker, skal PS3en først sættes op til at sende ud via HDMI.

Det kan kan du gøre ved at bruge det andet medfølgene kabel, der er med til PS3.

Du tilslutter den via det, og HDMI på samme tid.

Når du så starter PS3en op, kan du gå ind i video indstillingerne, og sige den skal bruge HDMI.

Man kan vist også resette den, du kan se mere her: https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/187/~/connect-ps3-with-hdmi-cable
Avatar billede skkn Nybegynder
23. september 2013 - 14:56 #2
Tak, men det fungere fint på 2 andre fjernsyn, så opsætningen må være som den skal. Det underlige er, at pc´en fint går i tv med hdmi men ikke playstation.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
23. september 2013 - 15:02 #3
Kan det være at PS3en sender ud i 1080p, og tvet kun kan modtage 720p evt?

Jeg ville i hvertfald lige prøve den der med at resette outputten, og se om det virker :)
Avatar billede pcp8 Nybegynder
25. september 2013 - 23:27 #4
Et godt tip, hvis billedet ikke kommer frem er at slukke sin ps3. Sætte hdmi-stikket i. Når du så tænder for ps3'eren, så holder du "on" knappen nede i lang tid indtil den siger et "bip". Så vil den forsøge, at tilpasse sig den tilsluttede skærm. Især et praktisk eksempel, hvis du tager din ps3 med til venner/bekendte med andre fjernsyn.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
26. september 2013 - 08:38 #5
Nemlig, det er lige præcis det der står på det link jeg skrev i min første kommentar ;)

https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/187/~/connect-ps3-with-hdmi-cable
Avatar billede skkn Nybegynder
30. september 2013 - 13:56 #6
perfekt - det virker tak for det.
Avatar billede skkn Nybegynder
30. september 2013 - 13:59 #7
nyhuusdk opret lige så point kan finde rette ejermand. Tak
Avatar billede nyhuus Nybegynder
30. september 2013 - 14:36 #8
Super, det var godt du fik det til at virke :)