Avatar billede susensnusen Novice
27. september 2013 - 22:36 Der er 13 kommentarer

Min computer vil ikke starte op-Nls data is missing or corrupt. Venligst hjælp!!!!

Ved opstart af min computer har kan jeg vælge at trykke F2 og enter setup eller trykke F10. Gør jeg intet melder næste vindue Windows error recovery. Grundet en mulig ændring af hardware eller software mislykkedes start af Windows. Fix: Genopstart med Windows installations disc. Jeg har også mulighederne at starte Windows normalt, Safemode, med kommandopromt og sidste konfiguration der virkede. Vælger jeg nogle af opstarts mulighederne får jeg status: 0xc000000f af Windows boot manager. Info: Windows failed to load because the NLS date is missing or corrupt.  Der fulgte ikke en installations cd med min computer. Har product key da Windows var installeret på min computer ved køb. Har nu prøvet at hente Windows 7 Home edition 64 bit ned fra nettet og genopstarte computeren med en brændt cd. Har prøvet at køre installationen men computeren registrerer den ikke og der sker det samme som før. Cd'en virken på den computer jeg brændte den på. Har også prøvet at køre en reparations disk uden held. Hvis jeg trykker F10 ved opstart dukker et vindue op med edit boot options for Windows 7. Path: \Windows\system32\winload.exe Partition: 3 HArd disk: 9d904da8 [ /NOEXECUTE=OPTIN]. Håber meget der er nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. september 2013 - 08:23 #1
Denne melding kræver at du har en installations DVD til dit styresystem eller en reparations CD og kører en reparation efter du har valgt sprog og næste får du muligheden reparer nede i venstre hjørne.
Opret en reparations CD.
http://imageshack.us/a/img89/581/winrep3.jpg
Avatar billede poko1 Ekspert
28. september 2013 - 08:33 #2
Avatar billede susensnusen Novice
28. september 2013 - 10:02 #3
Som skrevet har jeg prøvet at køre en reparationsdisk og en installationsdisk men uden held. Computeren opfører sig som om der ikke er nogen disk. Tak for svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2013 - 10:13 #4
Har du ikke mulighed for at vælge dvd drevet når du trykker på F10, og lave den reparation af systemet som Poko1 vejleder til?

Nu er Win 7 ikke det jeg har brugt mest tid på, men jeg synes dog måske at den disk du har hentet burde kunne reparer den fil du har problemer med.
Jeg fandt denne side her som omhandler dit problem http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20130504022532AAT5SbZ
og er helt i tråd med det Poko1 foreslår.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2013 - 10:25 #5
#3 Sorry så ikke lige det indlæg før jeg sendte.
Avatar billede susensnusen Novice
28. september 2013 - 11:27 #6
Trykker jeg F10 hvilket jeg har prøvet mange gange dukker edit boot option op. Og jeg kan ikke rigtig komme videre derfra:-(. Tak for svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2013 - 11:33 #7
Kan du så ikke trykke så du kommer i bios og retter det til her?
Det plejer at være del eller F1 man trykker på, med det samme  under opstart
Avatar billede poko1 Ekspert
28. september 2013 - 13:01 #8
i Hp kan normalt ved at trykke ESC vælge hvad man vil foretage sig EVT. tryk F10 for gendan eller F9 for at vælge ???? altså se hvilke mulighede du har under ESC.
Avatar billede susensnusen Novice
28. september 2013 - 21:45 #9
Trykker jeg F1 kommer Windows boot manager op med mulighederne: vælg operativ system, tryk F8 for avancerede muligheder og at køre Windows memory diagnostic. Vælger jeg Windows 7. Vælger jeg F8 får jeg mulighederne: start op i diverse safe mode, enable boot logging eller low-resolution, last known configuration, directory services restore mode, debugging mode, disable automatic restart on system failure og normal opstart. Har afprøvet alle disse og hver gang dukker Windows boot manager op med status 0xc000000f. Trykker jeg esc ved opstart kommer windows error recovery op med de almindelige opstarts muligheder som alle giver samme status fejl. Mener bare ikke at det kan passe at den slet ikke registrerer disk og pludselig er kørt ned. Indenfor den sidste uges tid har jeg brændt en musikcd uden problemer. Håber virkelig jeg kan få løst problemet da jeg har masser af ting til at lægge på computeren og nødig vil skulle ud og investere i en ny.
Avatar billede susensnusen Novice
28. september 2013 - 22:02 #10
Jeg kan komme til at trykke F12 ved opstart hvor jeg kommer ind i boot option menu. Men at ændre rækkefølgen på disse vil vel ikke ændre på noget eller hvad?
Avatar billede susensnusen Novice
29. september 2013 - 18:51 #11
Jeg har nu løst problemet ved at enable F12 knappen ved opstart. Vælge diskdrevet til at starte op først og så kørte min cd ind med installation af Windows uden problemer. Tak for jeres forslag.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2013 - 18:57 #12
Velbekomme.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. september 2013 - 19:08 #13
Sådan giver du dig selv point.
http://gratisupload.dk/vis_billede/702068/