Avatar billede idalouise Nybegynder
29. september 2013 - 08:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

windows 8

Hej med jer.

Jeg har netop købt en pc med Windows 8 installeret. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige (af godt) om det, men der er nogle ting, der forvirrer mig. Bl.a hvordan lukker man et program ned? Under Vista og XP var der jo et kryds i højre hjørne, det finder jeg ikke mere. Jeg havde tre you-tube vidoer kørende på én gang, og kunne ganske enkelt ikke finde ud af at annullere de to. Jeg synes det virker noget mere besværligt end både Vista og XP, men det er vel til jeg får lært de kneb der skal til. Kan jeg få hjælp til hvordan jeg lukker et kørende program? Jeg har fundet ud af, at for at se hvilke programmer der er "aktive" ja så må jeg lige gå en omvej over forsiden for at få adressefeltet frem igen, og så pege deri så vises programmerne. Men når jeg så vil gerne vil slukke nogle af dem, ja så kniber det altså. Hjælp....

På forhånd tak.

Ida Louise
Avatar billede micp Nybegynder
29. september 2013 - 09:03 #1
Alt+F4 for at lukket et åbent program (her kan du også lukke Windows)

Musen op i venstre hjørne kan vise nogle åbne programmer og her kan de lukkes med højre musetast!
29. september 2013 - 09:30 #3
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2013 - 10:50 #4
Alt - F4 lukker det ned. Tryk også på flaget så kommer man ud på forsiden (har det selv)Jeg vil ikke anbefale windows 8!!!
Avatar billede vejmand Juniormester
29. september 2013 - 11:41 #5
Velkommen til, Nikolai, jeg kan se du er ny herinde. Så lige et godt råd: Hvis du har uddybende kommentarer, eller bare gentager et råd som er givet tidligere i spørgsmålet, bør du sende som "Kommentar" og ikke som "Svar".
Ellers kan det nemt opfattes som et forsøg på at "stjæle" point.

Du kan læse meget mere i Brugerbetingelserne http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
og i faq'en
http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2013 - 12:01 #6
Til afspilning af youtube kan tør jeg godt anbefale VLC Player.
Den lukkes ned fra X, øverste højre hjørne. Den afspiller kan også afspille Mp4. http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede idalouise Nybegynder
29. september 2013 - 21:16 #7
Mange mange tak skal I alle have! I er altså bare fantastiske! Og så siger man, at danskere ikke er hjælpsomme!!

Micp jeg ville egentlig gerne give dig point, men det kan jeg jo ikke når du kun svarer med en kommentar.

Vejmand og Karise Larry, I kunne bestemt også fortjene dem, og grunden til at jeg vil give Micp dem er, at han kom først med et brugbart svar - og for øvrigt har I også en masse point i forvejen. Og ja, så lige det, at også I svarede med en kommentar. Gerne fik I hver 5000 points af mig hver og én, men det går vist ikke rigtigt.

Men tak for mange gode svar! Jeg synes ved grød det Windows 8 er noget rod!
Avatar billede vejmand Juniormester
29. september 2013 - 21:24 #8
Velbekomme, helt ok at point går til micp :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2013 - 21:26 #9
@idalouise
Du har misforstået reglerne. Du skal ikke vente på svar, men bede den eller dem du vil give point, om at lægge et svar.
Altså når du vil give Micp point, beder du ham om et svar, det kan nås endnu. Og hvis nogen af sig selv lægger et svar, som du ikke kan bruge, ignorerer du det bare. Ja det skal jo lige læres:)
Avatar billede micp Nybegynder
29. september 2013 - 21:31 #10
Jeg kommer da lige med et svar her, du kan give point til.
Selvom jeg egentlig heller ikke samler på dem, da det er så tåbeligt et system!
Avatar billede idalouise Nybegynder
30. september 2013 - 08:21 #11
H339 det kan godt være, at jeg har misforstået reglerne, men det er jo ikke jo ikke helt til at vide. Hvis de folk der svarer på ens spørgsmål ER interesseret i at modtage points, ja så er intet vel nemmere for dem end at svare tilbage med SVAR... og ikke med KOMMENTAR. Måske har du ret, jeg ved det ikke, og det er også en smule ligegyldigt. Karise Larry, jeg har læst flere af dine indlæg, jeg er virkelig, virkelig imponeret over hvad du ved indenfor dette her emne!!
Avatar billede idalouise Nybegynder
30. september 2013 - 08:22 #12
Tak skal du have, her kommer så dine velfortjente points.
30. september 2013 - 08:34 #13
Ping...

Det var så et [svar] fra mig ...

Video der viser [AccepterSvar] ->
http://gratisupload.dk/vis/63579/
www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede idalouise Nybegynder
30. september 2013 - 11:02 #14
;-) Nu havde jeg jo ligesom lovet micp..... men jeg kommer nok snart igen - der er sikkert noget andet nyt jeg ikke kan finde ud af.