Avatar billede annehk Nybegynder
30. september 2013 - 17:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sletter jeg en fil, som jeg ikke har rettigheder til?

Hej allesammen.

Jeg vil gerne høre hvordan jeg sletter en fil fra min bærbar. Det er en helt privat bærbar, og ingen andre end mig bruger den.

Ud af ingenting dukker en mærkelig fil op, i en af mine mapper. Jeg vil gerne have den slettet, men fik så at vide at det har jeg ikke rettigheder til, og jeg skal have administrator tilladelse til det.

Så har jeg prøvet at ændre ejerskab, så det er mig der er administrator, men det har jeg heller ikke rettigheder til.

Det er vel mig der burde være administrator? Og hvis ikke, hvem er det så?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Anne
Avatar billede conz Juniormester
30. september 2013 - 18:06 #1
For det første, så nytter det intet at oprette spørgsmålet flere gange i træk. Men mon ikke det var en fejl?
Du kan i hvert fald starte med at lukke de andre spørgsmål.

Nu til dit spørgsmål:
Du skal altid angive hvilket styresystem du anvender.
Så, hvilket styresystem er der tale om?

Hvad er det for en fil? Hvad hedder den?
Hvor er den dukket op?
Hvor meget fylder den?
Lagde du mærke til, om den dukkede op efter at du havde gjort et eller andet på computeren? Fx installerede eller fjernede et program, driver eller lign?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2013 - 18:11 #2
#1 Det der med at lukke spørsmål har jeg også nævnt tidligere end du gjorde her i et af de andre spørgsmål. Så nu må vi se hvilken der forbliver åben ;-)
Men jeg er enig i at man kun opretter et spørgsmål.
Avatar billede annehk Nybegynder
30. september 2013 - 19:04 #3
Jov det var så, men ved ikk hvordan jeg sletter det igen?
Sorry, er virkelig ikke en haj til det her /:

Okay, hvad er eksempel på et styresystem?
Undskyld, men ved ikke hvilket styresystem jeg har /:

Aner ikke hvad det er for en fil. Ikonet forestiller et hvidt blank papir. Filen hedder 9FC74E3A.tmp.
Den er dukket op i en mappe med mine mapper med skoleting.
Den fylder 3.883 kb. Og den dukkede bare op af det blå, en morgen hvor jeg var ved at lukke op for diverse PowerPoint og Word filer jeg bruger under undervisninger. Og så vidt jeg husker, har jeg ikke installeret eller noget lignede.

Jeg undskylder jeg ikke er så in med it /:
Avatar billede annehk Nybegynder
30. september 2013 - 19:06 #4
Det forstår jeg godt.

Men bruger aldrig den her hjemmeside,
og kender ikke lige til systemet.

Men har også prøvet at slette dem igen,
men er ikke lige en haj til, og kan
ikke lige finde ud af hvordan jeg ska gøre det /:
Avatar billede poko1 Ekspert
30. september 2013 - 19:30 #5
Et spørgsmål der er oprettet på Eksperten  kan ikke fortrydes eller slettes men det kan Lukkes/Afsluttes
Og med (5.660 point) burde du jo for længst have lagt mærke til hvordan man gør og forholder sig til oprettelse og afslutning!!!
http://gratisupload.dk/vis_billede/702109/
I øvrigt er en .tmp fil en midlertidig fil som slettes under oprydning,
Avatar billede annehk Nybegynder
30. september 2013 - 19:37 #6
Okay, det vidste jeg ikke.
Har aldrig prøvet at lukke eller afslutte noget herinde.
Og ved ikk hvad de point betyder, eller hvorfor jeg åbenbart har mange af dem.

Hvad er det for et link?

Og okay, hvis den er midlertidig, burde den så ikke snart gå væk?
Avatar billede poko1 Ekspert
30. september 2013 - 19:44 #7
Se og så sendte du som svar igen du skal jo køre en klining du har jo værktøjerne til det på din Pc.
eller som her
http://www.eksperten.dk/guide/1504
Avatar billede annehk Nybegynder
30. september 2013 - 20:04 #8
Nå for den, jamen undskyld (:
Vidste jeg ikke lige det var forkert.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. september 2013 - 20:09 #9
Du gider ikke engang se den vejledning jeg gav dig i #5 så jeg smider overvågning
Avatar billede annehk Nybegynder
30. september 2013 - 20:25 #10
Undskyld, men synes du reagere lidt off.
Jeg spurgte dig hvad det var for et link, da jeg ikk åbner et hvilken som helst link uden at føle mig sikker.
Desuden ved jeg ikk hvad du mener med overvågning?

Jeg undskylder meget min udvidenhed, men ligesom det jeg prøver at gøre noget ved. Hvis du synes jeg er for dum at skrive med, synes jeg bare du ska lade vær.

Men jeg håber at der er nogen andre der ude, der er lidt hjælpesomme.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2013 - 20:34 #11
Du skal ikke tage dig háf ham.
Han har ind imellem ikke særlig lang lunte før det går gallt for ham ;-)

Start din pc. Lige så snart du har startet den, starter du med at trykke gentagne gange på F8 til dette fremkommer på skaærmen:
http://kimludvigsen.dk/billeder/fejlsikret/fejlsikret-t01b.png
Vælg at starte i fejlsikret med netværk.
Når maskinen har loadet færdigt i denne tilstand, så gå ind og find filen og se om du så kan slette den.
Jeg håber du kan dette. Genstart pc i almindelig opstart og se om den er væk.
Avatar billede annehk Nybegynder
30. september 2013 - 20:39 #12
Okay, ja sådan er det jo nogen gange (;

Men tak for svar, det må jeg lige prøve med det samme! :D