Avatar billede tbs222 Nybegynder
03. oktober 2013 - 22:28 Der er 3 kommentarer

3G USB dongle - genstarte?

Hej,

Jeg har i sommerhuset en 3G trådløs router med en Oister USB dongle - det primære formål er at jeg har et par overvågningskameraer koblet på dette netværk, som jeg så kan modtage billeder fra hvis der sker noget.
So far so good...men, hvis Oister USB donglen af én eller anden grund mister netforbindelsen, også bare kortvarigt, genstarter den ikke det lokale netværk, og min forbindelse til kameraerne er tabt :-(

Hvis jeg genstarter routeren manuelt er den på igen, men kan jeg på nogen måde gøre noget remote?

Routeren er en Jensen 3G router

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2013 - 09:24 #1
hvis du også har en lille pc i sommerhuset, så kan du logge ind på den via fx teamviewer (gratis) og derfra logge på router og genstarte den.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
11. oktober 2013 - 21:41 #2
Det kan han da ikke, da donglen har mistet forbindelsen..
Den kobler jo op på internet for ham i sommerhuset.
Så man kan ikke teamviewe en pc via router der ikke er genstartet
og er uden forbindelse
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2013 - 07:19 #3
sorry - det var en logisk fejl... en anden mulighed er via el-installationer. man kan få et system, så man kan tænde fx varme via en sms til sommerhuset. hvis router var koblet på et sådanne system, så kunne man sende en sms, og lukke for strøm til den, og derefter en sms, der starte strøm igen.
tal med en el-installatør om det.