Avatar billede magger Novice
07. oktober 2013 - 12:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Forudfyldt indhold i mail ved brug af mailto

Jeg vil gerne have et mailto-link til at åbne en mail med forudfyldt emnefelt (det er nemt nok) og forudfyldt indhold. Det er det forudfyldte indhold, der volder problemer, for det er jo nemt nok at få en enkelt linje frem, men hvad gør jeg, hvis jeg gerne vil have flere linjer, adskilt af dobbelt linjeskift og noget af det markeret med fed?

Jeg kan ikke html'e mig ud af det, men er der en anden måde at gøre det på, når jeg er nødt til at bruge mailto? Jeg har ikke mulighed for at bruge en form.

Takker pf.

/magger
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. oktober 2013 - 12:49 #1
This is the first line%0D%0AThis is the second
Avatar billede magger Novice
07. oktober 2013 - 12:56 #2
Åh takker! :-) Kan du også klare markeringen med fed?

Og hvad skal jeg lede efter, for at få en fuld liste over de koder, du har brugt?
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. oktober 2013 - 13:00 #3
Skal du have fed/bold med, skal du bruge html-kode.
Avatar billede magger Novice
07. oktober 2013 - 13:04 #4
Det virker desværre ikke - eller også gør jeg det forkert... :-)

Jeg skriver:
Send en mail til <a href="mailto:magger@mail.dk?subject=Ændring i kontaktoplysninger&body=<b>This is the first line</b>%0D%0AThis is the second">magger</a>.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. oktober 2013 - 13:15 #5
Næh, du gør ikke noget forkert. Men du kan ikke køre HTML direkte ind i din mailto :-(

Ved ikke om der findes et eller andet work around, men tror det ikke.
Avatar billede magger Novice
07. oktober 2013 - 13:17 #6
Ah ok, troede bare, det var det, du mente i dit svar #3 :-)

Det gør nu ikke så meget - det var linjeskiftet, der var det vigtigste.

Findes der en liste over de der koder?
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. oktober 2013 - 13:42 #7
Ved faktisk ikke om der er så meget mere man kan gøre.
Avatar billede magger Novice
07. oktober 2013 - 13:46 #8
Tusind tak for hjælpen!

Lægger du et svar, så du kan få point? :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. oktober 2013 - 14:44 #9
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter dit eget svar, så spørgsmålet bliver lukket.
Avatar billede magger Novice
07. oktober 2013 - 15:07 #10
Jamen så endnu mere tak :-)