Avatar billede fjeld Praktikant
07. oktober 2013 - 13:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning

Hej alle,

Jeg har efterhånden oprettet en række indlæg, og jeg er kommet så langt til at alt virker, pånær en ting. Jeg hpber I kan hjælpe.

Situation kort fortalt. Jeg har lavet en worddokument som brevflettes med en Excel database. Alt dette kører nu. Jeg har nu lagt Wordfilen og Excelfilen over på serveren så hele firmaet kan anvende den. Og det virker også fint.

Men meningen er at alle skal kunne kopiere de to filer til en given lokal eller ny server-destination, og når vi går det, så forsvinder sammenkoblingen imellem Word og Excel. Og man skal vælge Excel filen på ny.

Jeg håber at I kan hjælpe?

Mvh. Peter
07. oktober 2013 - 15:01 #1
Hmmm... så bliver den FULDT STI/PATH jo (sandsynligvis) ændret ? Og så kan den ikke 'finde' vej igen ... Også selvom de ligger lige ved siden af hinanden  ;-)
Avatar billede fjeld Praktikant
07. oktober 2013 - 19:27 #2
Fuldstændigt rigtigt:-). Hjælp?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. oktober 2013 - 19:33 #3
man må kunne lave et system.
1) tjek om der ligger en txt-fil med sti til excel-filen (se 3))
2) hvis ikke 1) så tjek om filen er i sammen mappe som mig (makroer ved, hvor de ligger - stinavn er let at få fat på)
3) hvis ikke 2), så tag drevbogstav fra førnævnte sti, og søg igennem drevet inkl alle undermapper - og gem den fundne sti i samme mappe som makroen selv i en txt-fil.

så er det kun ved første brug på en ny placering, at det tager ekstra tid - derefter er det kun et enkelt opslag.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. oktober 2013 - 19:37 #4
hvis du ikke har taget livet af Supertekst, så prøv en intern besked til http://www.eksperten.dk/profil/supertekst
Avatar billede fjeld Praktikant
09. oktober 2013 - 00:03 #5
Supertekst har desværre travlt.

Er der ikke andre som kan hjælpe??
Avatar billede supertekst Ekspert
10. november 2013 - 18:11 #6
Følgende kode er testet indsat i ThisDocument. Den første dialogboks vises så efter tryk Ja/Nej udføres brevfletningen:

Private Sub Document_Open()
Dim aktuelleSti As String
    Application.DisplayAlerts = wdAlertsNone
    aktuelleSti = ActiveDocument.Path

    ActiveDocument.MailMerge.MainDocumentType = wdFormLetters

    ActiveDocument.MailMerge.OpenDataSource Name:= _
        aktuelleSti & "\data.xlsx" _
        , ConfirmConversions:=False, ReadOnly:=False, LinkToSource:=True, _
        AddToRecentFiles:=False, PasswordDocument:="", PasswordTemplate:="", _
        WritePasswordDocument:="", WritePasswordTemplate:="", Revert:=False, _
        Format:=wdOpenFormatAuto, Connection:= _
        "Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;User ID=Admin;Data Source=" & aktuelleSti & "\data.xlsx;Mode=Read;Extended Properties=""HDR=YES;IMEX=1;"";Jet OLEDB:System database="""";Jet OLEDB:Registry Path="""";Jet OLEDB:Engine Type=37;Jet OLEDB" _
        , SQLStatement:="SELECT * FROM `Brevfletning`", SQLStatement1:="", _
        SubType:=wdMergeSubTypeAccess

    ActiveDocument.MailMerge.ViewMailMergeFieldCodes = wdToggle
    With ActiveDocument.MailMerge
        .Destination = wdSendToNewDocument
        .SuppressBlankLines = True
        With .DataSource
            .FirstRecord = wdDefaultFirstRecord
            .LastRecord = wdDefaultLastRecord
        End With
        .Execute Pause:=False
    End With
End Sub
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2013 - 19:29 #7
Der er alm nørder, og så supernørder...
Avatar billede supertekst Ekspert
14. januar 2014 - 15:32 #8
Er det afprøvet - eller ...?