Avatar billede mcclaud Nybegynder
12. oktober 2013 - 18:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Contact form med alert

Hej alle eksperter

Jeg arbejder på en hjemmeside (http://www.peterdue.com/TEST/) til min rigtig gode ven, og jeg er løbet ind i en mindre udfordring, som jeg håber at få lidt hjælp til.

Min udfordring retter sig mod kontakt-formularen (CONTACT). Når brugeren klikker på SUBMIT-knappen, valideres de indtastede data i formularen. Hvis nogle felter er tomme, eller hvis e-mail feltet er forkert udfyldt, bliver brugeren bedt om at rette og sende igen. Det fungerer sådan set helt fint.

Mit ønske er simpelt. I stedet for at brugeren redirectes til en anden side ved klik på SUBMIT-knappen ved godkendt valideret data, ønsker jeg, at der under formularen dukker en tekst op, som fortæller, at indholdet er sendt af sted.

Som du vil lægge mærke til, når du besøger siden, er der i øverste højre hjørne en mp3-afspiller, som desværre bliver afbrudt, når siden redirectes til en anden side. Dette er den primære grund til mit ønskes.

Her ses min form-kode:

<form id="contact-form" method="post" action="http://peterdue.com/cgi-bin/FormMail.pl">
    <input type="hidden" name="recipient" value="music@peterdue.com" />
    <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.peterdue.com/TEST/index.htm" />
    <input type="hidden" name="subject" value="Mail from peterdue.com" />
    <div>
        <input type="text" name="name" class="text-field" placeholder="NAME" />
    </div>
    <div>
        <input type="text" name="email" class="text-field" placeholder="E-MAIL" />
    </div>
    <div>
        <textarea name="comment" class="textarea" placeholder="COMMENT" ></textarea>
    </div>
    <div>
        <input class="submit" type="submit" value="SUBMIT" />
    </div>
</form>

Jeg håber, at nogen kan hjælpe?

:o) mcclaud
Avatar billede mcclaud Nybegynder
12. oktober 2013 - 19:23 #1
Hej alle eksperter

Overskriften 'Contact form med alert' er forkert. Jeg beklager. Der skulle have stået 'Contact form med confirmation tekst'...

:o) mcclaud
Avatar billede mcclaud Nybegynder
20. oktober 2013 - 17:13 #2
Hej alle

Nå, dette spørgsmål gav desværre ikke et svar, hvorfor jeg lukker det nu.

mvh mcclaud