Avatar billede thomashove Nybegynder
15. oktober 2013 - 09:58 Der er 2 kommentarer

Fulltext og Collations

Kører på MSSQL SERVER 2008 R2 SP2.

Har en simpel tabel med Id og Name.

I tabellen har jeg følgende poster.

Aase Hansen
Åse Jensen

Jeg vil nu gerne lave en select hvor begge poster kommer med både ved søgning på "Åse" og "Aase".

Det kan jeg gøre ved:

SELECT b.Name FROM tblTest b where Name like 'ås%' COLLATE Danish_Norwegian_CI_AI

Problemet er nu hvis jeg gerne vil gøre det samme i fulltext søgning. Dvs:

SELECT b.Name  FROM tblTest b where CONTAINS (Name,'"ås*"')

Her er det umuligt for mig at få den til at returnere begge på én gang. Så derfor - er det muligt at få det til at lykkes? og hvis ja - hvordan?

Så vidt jeg kan se kan man ikke angive COLLATION sammen med CONTAINS. At ændre sprog til dansk på Wordbreakers eller slå Accent Sentivity til/fra ændrer ikke noget.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. oktober 2013 - 09:10 #1
Har du installeret dansk?

SELECT * FROM
sys.fulltext_languages ORDER
BY name

Skulle gerne give Danish 1030
Avatar billede thomashove Nybegynder
16. oktober 2013 - 10:52 #2
Ja - men det er fuldstændig ligegyldigt om jeg sætter sproget til dansk eller engelsk. Jeg synes det virker som en bug i SQL Serveren.