Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
15. oktober 2013 - 10:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Airport extreme time capsule som NAS server

Hej  eksperter :-)

Jeg er ved at undersøge muligheden for at ligge mine dvd film på en form for server så jeg kan se dem når jeg er på farten, på min Ipad og  Iphone. Er det muligt at jeg kan gøre det med en Airport extreme time capsule, altså som en form for NAS server? Jeg har søgt på det på google og youtube men finder ikke rigtig nogle svar.

Hvis Ja? hvordan kan det så lade sig gøre?

PS jeg er ret rookie til at det Server halløj

MVh
Simon ANdreasen
Avatar billede cassio299 Nybegynder
05. november 2013 - 06:37 #1
Nu ved jeg ikke hvad en rookie er, men der er flere ting i det du spørger om

En NAS Server tja..

1. hvis du ikke bruger time machine på din capsule så kan du godt lægge film over på den

    Filmene skal være i et format som iphone understøtter ergo mp4 brug Handbrake til at konvertere

2. Din internet leverandør skal oprette en fast ip adresse til dig og den skal så oprettes via din capsule

3. Endelig skal du via SMB i f.eks Goodplayer på din ipone logge dig ind på capsule
Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
05. november 2013 - 11:15 #2
Tak for dit svar. Er det strængt nødvendigt at have en fast ip?

Derudover er der andre NAS muligheder som ville fungere bedre en time capsule?
Avatar billede cassio299 Nybegynder
05. november 2013 - 14:50 #3
Der findes noget der hedder dyndns som kan erstatte en fast ip men det må du google nærmere om

Time capsule er ikke en NAS så Ja stort set alle NAS synology er f.eks en af producenterne
Avatar billede cassio299 Nybegynder
05. november 2013 - 14:51 #4
Der findes noget der hedder dyndns som kan erstatte en fast ip men det må du google nærmere om

Time capsule er ikke en NAS så Ja stort set alle NAS synology er f.eks en af producenterne