Avatar billede RasmusJes Nybegynder
22. oktober 2013 - 18:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Denne app kan ikke køre på din pc - Windows 8/8.1

Hej eksperter

Jeg prøver at installere et gammelt demoprogram "The Unscrambler 7.51 Training", som hører til en lærebog, som jeg har købt. Indtil min msi-laptop blev ødelagt af te for et par uger siden kunne jeg køre programmet på denne. Msi'en havde Windows 8.

Nu har jeg så fået en Lenovo, hvor jeg får fejlbeskeden:

"Denne app kan ikke køre på din pc
Hvis du vil søge efter en version til din pc, skal du spørge softwareudgiveren."

Denne fejl fik jeg både med Windows 8 og også efter jeg har opdateret til Windows 8.1. Jeg har prøvet at slå smartscreen til og fra og jeg har prøvet at køre programmet i kompatibilitets-tilstand.
Nogen som har en god ide til at løse problemet?

PS. Jeg har også prøvet at skrive til softwareudgiveren CAMO (camo.com), men de har ikke svaret tilbage.
Avatar billede bas Forsker
22. oktober 2013 - 19:29 #1
Altså du har prøvet at højreklikke på exe filen valgt Egenskaber fanebladet Kompatibilitet og valgt at køre som f.eks. Windows 7 eller Windows XP?
Avatar billede bas Forsker
22. oktober 2013 - 19:35 #2
camo.com er nede lige nu, men er det det program der står noget om i nedenstående det handler om?

http://www.prweb.com/releases/2013/5/prweb10694859.htm
Avatar billede RasmusJes Nybegynder
23. oktober 2013 - 14:15 #3
Ja, det er dét jeg har prøvet, men uden held. :(
Nej, det er en ældre version, som følger med til en lærebog (http://www.camo.com/introducer/). Den ældre version indeholder en masse eksampler og datasæt, hvorfor jeg meget gerne vil have den til at virke. Jeg har også The Unscrambler X, men der er de omtalte eksempler ikke inkluderet.
Avatar billede bas Forsker
23. oktober 2013 - 15:27 #4
Du kan evt. prøve at forhøre dig via http://www.camo.com/contact-form.html om det er muligt at køre The Unscrambler 7.51 Training på Windows 8.1.

Alternativ ved jeg ikke, om det kan køres via https://www.virtualbox.org/
http://www.youtube.com/watch?v=LGUfa2HIx0E
Avatar billede RasmusJes Nybegynder
23. oktober 2013 - 16:04 #5
Jeg har prøvet at skrive til camo, men de svarer ikke. Jeg er ved at rode med Virtualbox, men jeg aner ikke hvad jeg skal vælge i opsætningen. :-S

Hukommeelsesstørrelse?
Tilføjelse af virtuel harddisk?
Harddisk filtype (VDI, VMK, VHD, HDD, QED, QCOW)?
Lagring (Dynamisk allokeret, fast størrelse)?
Filplacering og størrelse?
Avatar billede bas Forsker
23. oktober 2013 - 17:11 #6
Nå ja, det havde du jo skrevet.
Jeg har kun kortvarigt rodet med virtualbox for noget tid siden.
Jeg faldt lige over nedenstående side.
https://www.lyngvig.org/Teknik/VirtualBox-for-begyndere
Avatar billede bas Forsker
23. oktober 2013 - 17:13 #7
Nå ja, men du har vel forresten ikke en DVD med Windows 7?
Se under punktet forberedelse.
Avatar billede RasmusJes Nybegynder
23. oktober 2013 - 17:50 #8
Tak for linket. :) Nej, jeg har desværre ikke nogle gamle Windows liggende på dvd. :( Forfatter af lærebogen har foreslået mig at ringe til CAMO, så det prøver jeg i morgen.
Avatar billede RasmusJes Nybegynder
06. november 2013 - 10:44 #9
Der var desværre ingen hjælp at hente hos CAMO.
Avatar billede RasmusJes Nybegynder
21. november 2013 - 12:16 #10
Jeg endte med at få fat i en udgave af bogen fra 2011 (min første var fra (2012). På trods af at programversionen er den samme i de to udgaver, er installationsfilen anderledes i den ældste og kunne af den grund installeres i Windows 8.1 uden problemer. Det handler altså ikke om kompatibilitet med det nyeste styresystem, men om at CAMO har gjort et eller andet dumt i 2012.
Avatar billede bas Forsker
21. november 2013 - 16:02 #11
Fint at du fik det løst.