Avatar billede langkiller Nybegynder
23. oktober 2013 - 23:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHP - MVC framework

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lære at strukturere mine php projekter ved brug af et MVC framework/pattern. Grunden til at jeg så skriver her er at jeg ikke kan finde nogle rigtig gode tutorials/vejledninger til brugen af MVC framework med php..
Er der nogen der kan anbefale bestemte tutorials, videoer e.l.? Det skal helst være så simpelt og grundlæggende som muligt, da jeg ikke bare gerne vil kunne benytte det, men også forstå alle detaljerne i det.

Har fundet ud af at mange benytter det framework der hedder "codeigniter", så jeg går ud fra det er et der er værd at sætte sig ind i.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. oktober 2013 - 23:16 #1
Der er mange MVC frameworks til PHP. CideIgniter er et. Zend Framework, CakePHP, Symfony er andre.

Der maa kunne findes tutorials/vejledninger til de enkelte MVC frameworks.

Noget generelt er nok mere svaert at finde (til PHP).
Avatar billede langkiller Nybegynder
15. november 2013 - 17:09 #2
undskyld at jeg sådan lod dig hænge.. Jeg fandt et helt andet MVC framework igennem youtube som jeg endte med at blive meget glad for.

Du smider selvfølgelig bare et svar, så lukker jeg tråden :)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2013 - 03:58 #3
ok