Avatar billede jarret Nybegynder
25. oktober 2013 - 18:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at sende mails!

Hej

Jeg sender en del mails fra min side www.hvemkommer.dk

B.la. har jeg et script der hver nat løber en rækker maillister igennem og sender påmindelsesmails til ca. 150 brugere.

Nu har mine udbyder (surftown) tilføjet et ekstra tjek når jeg kalder mail() i PHP der gør at der kun sendes omkring 50 mail inden kaldet timer ud (300 sek). Så alle mail bliver ikke sendt.

Jeg sender også mails ved "pageload" nogle steder hvilket gør siden langsom.

Så hva gør jeg!?

måske flere cron jobs i serie. det er bare ikke helt nemt og ikke så skalerbart.

eller lave en pseudo mailkø i databasen og have et cron job der hvert minut plukker fra tabellen og sender mails. det er bare ikke så kønt...

nogle ideer, nogle muligheder i PHP??
Avatar billede jarret Nybegynder
26. oktober 2013 - 08:25 #1
lukker
Avatar billede repox Seniormester
27. oktober 2013 - 06:57 #2
Fandt du selv et svar?
Avatar billede jarret Nybegynder
20. november 2013 - 16:49 #3
Jeg lavede et simpelt mail kø set up. Sætter mail to be send i en mailkø tabel og har et cron job der så står og plukker fra den og sender. Det gør at de fleste mails først kommer efter et minut. Men det er stabilt og jeg har overblik :).