Avatar billede PapaDoc Nybegynder
26. oktober 2013 - 01:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sletning af seneste word-dokumenter

Hej alle,

Windows 7 Home Premium 64-bit
Microsoft Office 2010

Er der en (eller flere) af jer ved, hvordan man sletter seneste word-dokumenter i startvinduet, dvs. der hvor flytter musen over på højrepilen ved word-genvejen, og altså ikke "Seneste elementer"?

For bedre beskrivelse, se evt. billedet på linket nedenfor:
http://tinypic.com/view.php?pic=28vvq5g&s=5

Jeg har forsøgt:
- at rydde oversigt over seneste elementer i startmenuen.
- i word at vælge "filer" og "Seneste" og rydde alt her
- i word under "Indstillinger" - "Avanceret" og under "vis" at sætte antallet af seneste dokumenter til 0 (og genstartet word og sat det op på 25 igen)

Men uanset ovenstående bliver der ved med at være et utal af seneste word-dokumenter, der skal højreklikkes på enkeltvis og vælges "Fjern denne fra liste". Der må vel være en meget nemmere måde? :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2013 - 08:04 #1
Ved ikke om dette trik kan klare det, men har du prøvet om CCleaner ved en oprydning fjerner dem?
Du kunne jo prøve det.
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
26. oktober 2013 - 10:42 #2
Ja, det bruger jeg af og til, men det har ingen indvirking på listen over seneste dokumenter.  Og i øvrigt virker det lidt overkill, at skulle bruge et oprydningsprogram for at slette en simpel liste over seneste dokumenter :-)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. oktober 2013 - 12:12 #3
Den enkleste løsning - men læs bemærkningerne nedenfor:

I Word, vælg Filer > Indstillinger > kategorien Avanceret > under gruppen Vis, ændr "Vis dette antal seneste dokumenter" til 0 (nul). Klik OK.

Det tømmer listen og fjerner samtidig filnavnene fra Registry, hvor de er gemt (registreringsdatabasen, hvor diverse indstillinger/info gemmes).

Du kan åbne dialogboksen igen og sætte et antal på igen, hvis du ønsker det. De "gamle" dokumenter vises ikke i listen igen.

BEMÆRK:
Metoden ovenfor fjerner også filnavne, der er fastgjort til listen med nålen (pin to list). Hvis der ser sådanne filnavne, og hvis de skal bevares, er du nødt til at gøre det anderledes. Se info i følgende artikel (engelsk):

http://www.gmayor.com/clear_recently_used_file_list.htm

Der står i artiklen følgende sti:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Word\File MRU

For Word 2010 skal du finde mappen 14.0 i stedet for 12.0, dvs.:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Word\File MRU
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
26. oktober 2013 - 12:50 #4
Tak for svaret. Men som allerede skrevet, er denne metode brugt og uden held :-)

Den sletter de seneste dokumenter i selve word (under "filer" og "seneste"), men dog ikke dem som fremgår af genvejen for word i startvinduet, jf. billedet.

Antallet er her desværre heller ikke bare de 25 eller 30 seneste dokumenter, som man kunne bruge 5-10 minutter på at slette, men samtlige dokumenter, der nogensinde har været åbnet på computeren - i hvert fald siden sidst, at computeren blev formateret. De fleste af dokumenterne er da heller ikke længere på computeren, og det er blot navnene/titlerne, der fremgår bare af listen.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. oktober 2013 - 14:52 #5
Beklager. Jeg fik åbenbart ikke læst dit spørgsmål korrekt.

Se:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/clear-lists-on-the-start-menu-and-taskbar
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
27. oktober 2013 - 10:28 #6
Det var lige det, der skulle til! :-)

Tak for hjælpen!

Hvis du sender det som svar, så sørger jeg for point.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. oktober 2013 - 10:49 #7
Velbekomme. Det var godt :-)