Avatar billede aske123 Nybegynder
30. oktober 2013 - 09:40 Der er 4 kommentarer

antenneforstærker eller (endnu) bedre kabel

Hej

Jeg har Yousee stor-pakke igennem min boligforening. Jeg benytter et ti meter langt kabel da mit kabel skal føres fra antennestikket til mit TV i den anden side af rummet (direkte fra stik i væggen til TV).
I starten købte jeg bare et standard kabel i Harald Nyborg, hvilket gav tilsvarende resultat. Der var ikke mange kanaler der gik igennem ordenligt. Nu har jeg så købt et dobbelt-skærmet kabel, også på 10 meter, som skulle overholde DK standarder osv osv. Det er helstøbt plastik. Link:
http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennekabel/antennekabel-10-meter-(90-grader-vinkellige)-hvid.asp

Jeg har dog stadig store udfald på mine modtagerforhold.
Nogle gange tager jeg alle kanaler uden problemer, andre gange kan jeg slet ikke tage nogle HD-kanaler plus forskellige ikke-HD-kanaler. I perioder hvor jeg kan tage alle kanaler, går de helt rent igennem, uden pixelering eller lyd-problemer. Så det er enten-eller. Enten går alt rent igennem eller også kan jeg kun tage halvdelen af mine kanaler.
Nu er mit spørgsmål: Skal jeg købe et endnu bedre kabel, med metal-stik og guldbelægning osv. som feks:
http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennekabel/home-cinema-antennekabel-10-meter.asp

Eller skal jeg købe en forstærker og beholde det eksisterende kabel?

Produkt-anbefalinger modtages med kyshånd.
Avatar billede chalde Seniormester
30. oktober 2013 - 09:44 #1
Det kan også være at Yousee skal et smut ud og kigge.
Jeg havde dem ude et par gange da de (og jeg) overgik til digital. Havde samme issues som dig, og det var lige meget om det var 2 eller 10m. Efter tekniker fik udskiftet stikdåse og kalibreret det hele, så har det fungeret lige siden.
Avatar billede Antlars Novice
30. oktober 2013 - 10:34 #2
Kan kun tilslutte mig ovenstående.
Leverandører af antennesignaler leverer kun et absolut minimum af signalstyrke (for at kunne have flere forbrugere på samme forstærker).
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2013 - 10:58 #3
jeg har det 'dyre' kabel på 10m med guldstik - det er ikke bedre - stikket i tv-siden var en anelse for lille, så det sad ikke godt/stabilt fast og gav pixelering. Ved at sætte lidt kobbertråd i spænd i stikket blev det stabilt - men ikke bedre en et alm kabel.
Avatar billede PeterMejer Novice
22. december 2013 - 09:04 #4
Du kunne jo prøve - for eksperimentets skyld - at tage et kort kabel og flytte dit TV tæt på stikket. Ændrer det noget? Hvis nej, skal der en antennemand forbi. Efter 4G er smidt i luften er almindelige dåser og kabler et no-go. Hvis det bliver bedre KAN et bedre kabel med metaltstik løse problemet, men jeg hælder nu mest til at der skal en antennemand forbi.

God jul

//Peter