Avatar billede Falle Praktikant
30. oktober 2013 - 11:41 Der er 6 kommentarer

Sleep/hibernate service

Hej

Jeg har en Windows service, som ikke starter igen, efter systemnet har været i hibernate mode.

Når jeg kigger i administration, ser det ud til at servicen er startet, men den udføre ikke de opgaver den burde.

Skal man håndtere powerstatechange eller noget i koden?
Avatar billede Syska Mester
30. oktober 2013 - 12:32 #1
Det gør TopShelf som jeg bruger: http://topshelf-project.com/

Det er en wrapper udenom måden Windows laver services på, som gør det 1000000000000000 gange nemmere.

mvh
Avatar billede Falle Praktikant
30. oktober 2013 - 14:21 #2
Nu kommer der sikkert et dumt spørgsmål:

Skal ens topshelf service installeres på samme måde som en alm. windows service?
Avatar billede Syska Mester
30. oktober 2013 - 17:05 #3
Avatar billede Falle Praktikant
31. oktober 2013 - 21:19 #4
Hej

Tak for det, det ser ud til at det meste er lykkedes for mig :)
Dog bruger jeg OnSessionChange event i min originale kode, hvordan kan jeg bruge denne i topshelf?
Avatar billede Syska Mester
01. november 2013 - 09:42 #5
Jeg har ingen ide om hvad "OnSessionChange" er ... så ved ikke hvad det eventuelt mapper til i TopShelf.

Hvad gør den?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. november 2013 - 03:04 #6
Google antyder at et Win32 kalde til SetServiceStatus med SERVICE_ACCEPT_POWEREVENT er hvad der skal til, hvis man selv vil lave det.