Avatar billede torzen Praktikant
03. november 2013 - 01:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Office 365. Outlook. Kan ikke oprette bruger - få outlook til at virke lokalt

Har office 365, og har hentet office lokalt ned på min pc.
Når jeg starter outlook første gang, kan den ikke finde mit brugernavn automatisk. Jeg har også prøvet at konfigurere kontoen manuelt - exchange - konto = mailadresse, server = outlook.office365.com.
Skidtet virker ikke. Nogle gode forslag ?
Til orientering, har jeg outlook lokalt på min arbejdspc, og der virker det.
Jeg er administrator for 2 konti, så jeg burde have rådighed over alle indstillinger.

pft
Avatar billede torzen Praktikant
03. november 2013 - 01:43 #1
Afinstallerede og geninstallerede office.
Første gang jeg starter outlook, står den og arbejder i 5 minutter. Nede i højre hjørne, er der en meddelelse - "outlook anmoder om data fra serveren", men intet sker.
Efter yderligere et par minutter. Dialogbox "Der er ingen forbindelse til Microsoft Exchange. Outlook skal være online eller have forbindelse for at kunne udføre handlingen.
???????
Avatar billede torzen Praktikant
03. november 2013 - 01:56 #2
Ny dialogbox. "Generelt". Server=outlook.office365.com, og postkassenavn ændrer jeg til min mailadresse. Trykker "kontroller navn"

Ny dialogbox
"navnet blev ikke fundet. Der er ingen forbindelse til ms exchange. outlook skal være online....

Ny dialogbox.
ms outlook kan ikke startes. Outlook-vinduet kan ikke åbnes. Mappesættet kan ikke åbnes. Filen c:\user\\\\\xxxxx.ost er ikke en outlook-datafil (.ost)

Nu går jeg i seng ! Håber at der er nogen der har et godt råd

pft
Avatar billede torzen Praktikant
03. november 2013 - 21:42 #3
Jeg fik en IT-mand på sagen. Og der var ikke nogen simpel forklaring. Problemet er løst, så jeg tror at tråden stopper her :-)