Avatar billede dkkaw Nybegynder
04. november 2013 - 10:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mono program skal startes af crontab

Hej

Jeg har et program som jeg skal køre hver 5. minut.

Jeg har derfor tilføjet det, som root, til crontab -e:
*/5 * * * * /var/www/service/mono handler.exe

Når jeg, som root, kører kommandoen direkte virker den helt fint, men af en eller anden grund sker der ingen ting via cron selvom jeg i cron-loggen kan se at den kører:
Nov  4 10:50:01 ps1 CROND[2692]: (root) CMD (/var/www/service/mono handler.exe)

Nogen der har en idé til hvad der skal til for at det virker? :-)

PFT
Kasper
Avatar billede inglenook Praktikant
04. november 2013 - 13:09 #1
prøv at angive hele stien til handler.exe som parameter
Avatar billede dkkaw Nybegynder
04. november 2013 - 13:14 #2
Tak for svaret, jeg er desværre forholdsvis ny til linux, så måske et dumt spørgsmål;

Hvordan gør jeg det?
Skriver hele stien i cron: "/var/www/service/mono handler.exe"
Avatar billede inglenook Praktikant
04. november 2013 - 13:18 #3
hvor befinder handler.exe sig ? Er den i samme folder som mono ?
Avatar billede inglenook Praktikant
04. november 2013 - 13:19 #4
Hvis ja, så prøv:
*/5 * * * * /var/www/service/mono /var/www/service/handler.exe
Avatar billede inglenook Praktikant
04. november 2013 - 13:20 #5
cron kender ikke dit 'environment'
Avatar billede dkkaw Nybegynder
04. november 2013 - 14:45 #6
Tak for forslaget, jeg har rettet til:
*/5 * * * * /usr/local/bin/mono /var/www/service/handler.exe

Kører ifølge log:
Nov  4 14:43:01 ps1 CROND[4227]: (root) CMD (/usr/local/bin/mono /var/www/service/handler.exe)

Dog virker det fortsat ikke desværre. Andre idéer? :)
Avatar billede inglenook Praktikant
04. november 2013 - 14:56 #7
Prøv:
*/5 * * * * /usr/local/bin/mono /var/www/service/handler.exe >> /monolog.txt

Check om der bliver skrevet til filen /monolog.txt
Måske kan det fortælle lidt om hvad der er galt.

Jeg har aldrig arbejdet med mono, men kan forestille mig det er noget med dit environment.

Hvad er det det skal gøre ?
Avatar billede dkkaw Nybegynder
04. november 2013 - 15:06 #8
Nu oprettede den så monolog.txt (der dog er tom)

handler.exe forbinder til en database og laver ændringer til apache's httpd.conf fil.
Avatar billede inglenook Praktikant
04. november 2013 - 15:28 #9
Er handler.exe et program du selv har skrevet ? Kan du indføje noget logging i selve programmet ? Gør mono eller handler.exe brug af dine environment variabler (for eksempel PATH) ?
Avatar billede dkkaw Nybegynder
04. november 2013 - 15:44 #10
Jeg har fået en programmør til det, han er dog på ferie i de næste 2 uger, så kan ikke engang spørge ham eller få ham til at ændre noget. :/
Avatar billede inglenook Praktikant
04. november 2013 - 16:00 #11
Ok, har desværre ikke flere ideer. Må håbe andre kan komme med forslag.
Avatar billede dkkaw Nybegynder
05. november 2013 - 09:53 #12
Endte med at vise sig det var en fejl i programmet. Men tusinde tak for hjælpen, jeg fik da styr på cron. :-)

Hvis du sender et svar, sender jeg point i din retning.
Avatar billede inglenook Praktikant
05. november 2013 - 10:43 #13
Godt du fik det løst. Ha' en god dag :)