Avatar billede lx2ba Novice
04. november 2013 - 17:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny Normal.dotm eller -x? - Word 2010

Nu har jeg rodet rundt i en voldsom flok spørgsmål om Normal.dot i dens forskellige varianter; MEN jeg har det problem, at min Word 2010 danner et nyt dokument, hvor der ingen header eller footer er, - og jeg kan simpelthen ikke finde dèn normal.dot, som jeg skal have ændret. Jeg har søgt, - jeg har slettet diverse normal-filer, og lige lidt hjælper det!
04. november 2013 - 17:32 #1
Word 2010 burde have en Normal.dotm, og hvis tingene går i hårknude, så er det typisk nok at omdøbe den til f.eks. Normal_old.dotm, og Word opretter automatisk en ny under opstart.

Skriv %appdata% i stifinderen og tryk enter - gå videre ind under Microsoft\Tempaltes
En dansk installation hedder måske nok Microsoft/Skabeloner
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. november 2013 - 19:06 #2
Hvis jeg forstår din beskrivelse rigtigt, har det ikke noget med Normal.dotm at gøre. Den fil har det sanssynligvis OK.

Du er sikkert blot kommet til at dobbeltklikke i mellemrummet mellem to sider (eller på toppen af side 1) i et dokument, så du har fået skjult hoved/fod. Et sådant dobbeltklik slår indstillingen Filer > Indstillinger > Vis > " Vis tomt område mellem sider i udskriftslayout" til og fra. Du skal bare igen dobbeltklikke på mellemrummet mellem to sider eller på toppen af side 1 (klik når markøren ser ud som en dobbelt pil).
Avatar billede lx2ba Novice
12. november 2013 - 22:38 #3
Tak, Lene! Du har da bare styr på det der! Dèn lille "krølle" havde jeg aldrig hørt om, så derfor troede jeg, at der skulle laves en ny "normal".
Så blev man SÅ klog!
Læg venligst et svar!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. november 2013 - 22:52 #4
Velbekomme :)