Avatar billede Razmus100 Nybegynder
04. november 2013 - 17:32 Der er 1 kommentar

Scanner til NAS

Hej Experter.
Jeg har fået en Lexmark Pro915 Scanner(/printer), som nu er forbundet til mit trådløse netværk.
Jeg har en lille NAS, der er forbundet til min router.

Mit ønske er nu, at opsætte scanner, så man kan scanne direkte til NASen uden at tænde nogle af mine PCer (der også sidder på netværket. Kører XP).
Jeg kan godt se, hvordan man går ind i en af PCerens browser, og definere en "scanningsknap" på scannerens touchskærm - men jeg kan kun få det til at virke til en local tilsluttet PC ?!! Jeg troede, man kunne til NASen, når man kender dens IP addr.

Nogen, der har gode ideer / haft lign. "opgaver" ?
Avatar billede juleulven Nybegynder
04. november 2013 - 18:25 #1
langt de fleste "hobby" produkter understøtter ikke den form for scanning ... det du søger efter er "SMB/FTP-Scan" og hvad jeg kan se i specifikationerne er dette ikke muligt.