Avatar billede jox87 Nybegynder
04. november 2013 - 21:17 Der er 9 kommentarer

Konverter fra Inch til Cm

Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg synes jeg har søgt over alt efter en passende omregner, til at ligge ind på min hjemmeside.
Desværre synes jeg ikke de virker ordenligt, eller også er der reklamer på dem.

Det jeg har brug for er en simple converter, fra inch til cm, og fra cm til inch.

Jeg har et wordpress website, så jeg tænkte det bare skulle være en html kode jeg kunne ligge ind. Kan det lade sig gøre?

Links til sådanne konvertere søges, eller hvis der er en der kan lave et simpelt. Jeg er ikke klar over om det er et stort arbejde.

På forhånd tak :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. november 2013 - 21:28 #1
er det ikke "bare" at få lavet denne formular:

http://www.manuelsweb.com/in_cm.htm
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. november 2013 - 21:29 #2
Måske dette gamle modul kan bruges: http://wordpress.org/plugins/custom-unit-converter/
Avatar billede jox87 Nybegynder
04. november 2013 - 22:29 #3
Jo det er ihvertfald noget i den stil. Jeg tænkte bare på, om det ikke kunne laves med en simple kode, så man ikke skulle ligge så meget ind. Det er jo trods alt ikke så meget den skal kunne.
Avatar billede cht22 Professor
05. november 2013 - 00:54 #4
Det kan gøres sådan her fra cm til inch. Hvordan vil du have udregningen den modsatte vej til at stå?

<html>
<head>
<script>
function getValue() {
  var x=document.form.cm.value;
  if (x == '') {
  alert('Indtast et tal');
  document.form.cm.focus();
  }
  else {
  document.form.inch.value = eval(x/2.54);
  }
</script>
</head>
<body>

<h1 id="myHeader" onclick="getValue()">Klik her for at udregne...</h1>

<form method=POST name=form action="">

<label>Indtast antal cm:<br>
<input type=text name=cm value="" onfocus=select();></label>
<br><br>

<label>Resultat antal inch:<br>
<input type=text name=inch value="" onfocus=select();></label>

</form>

</body>
</html>

Avatar billede arne_v Ekspert
05. november 2013 - 01:38 #5
Jeg er helt enig i at den slags boer laves som JS.

Men kunne den HTML ikke bruge en lille "opstramning"?
Avatar billede cht22 Professor
05. november 2013 - 03:49 #6
Ja det var for at koden kunne kopieres ind på hans side. Hvis det skulle bruges direkte så kunne det godt trænge til en lille "opstramning".
Avatar billede jox87 Nybegynder
05. november 2013 - 07:55 #7
Det ligner noget i den stil jeg var på udkig efter. Kan man lave "Klik her for at udregne" om til en tryknap, og flytte den nedenunder?

Det mest simple for mig, ville være, hvis man kunne taste feks. 1 inch ind i den boks der var der nu, også den gav resultatet. Altså så man kan regne begge veje.

Må jeg spørge, hvad i mener med at den skal have opstramning? :)
Avatar billede jox87 Nybegynder
07. november 2013 - 22:45 #8
Er der ikke et skarpt hoved, som kunne hjælpe mig lidt videre?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2013 - 01:05 #9
Alene quotes omkring attribut vaerdier og afslut label inden start paa input ville vaere en start.