Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2013 - 17:08 Der er 4 kommentarer

Scrapdisc is full

Hey.

Jeg sidder på en liiiidt ældre pc, med massere af diskplads.

Når jeg forsøger at åbne mine større dokumenter og redigere dem, melder den at "scap disk is full" jeg har konfigureret så der er massere af plads på drevet (150Gb) og vi taler om et enkelt 300dpi A4 letter size.

Når fejlen optræder kan jeg hverken gemme mine ændringer, ej heller gemme så jeg bare kan genstarte PS cs6 og arbejde videre. Der skal dog ikke mange rettelser til før den melder fejl.

Nogen der har oplevet noget lignende ?

Venligst og på forhånd tak
Jacob
Avatar billede prodic Mester
07. november 2013 - 20:51 #1
Fejlen optræder primært når det er lykkedes Photoshop at bruge alt den ledige plads på drevet.
Har du tjekket ledig plads med Photoshop lukket og med Photoshop startet op og med dokumentet åben? Den ledige plads skulle gerne falde betragteligt og nærmer den sig det kritisk optræder fejlen.

Et enkelt dokument på 300dpi i letter burde dog ikke volde SÅ voldsom en pladsmangel.

Prøv evt. at nulstille Photoshop's preference file. Det kan skabe nogle underlige problemer. Dette kunne være én af dem.
Prøv evt. at hente de seneste opdateringer, hvis de ikke allerede er installeret.
Avatar billede Freebooter Nybegynder
08. november 2013 - 08:49 #3
Hej Jokkejensen

Du skal tage et kig i dine preferencer.

1. ctrl+K
2. Vælg "Performance"
3. Ved punket Scratch Disks, skal du sætte flueben ved alle de viste muligheder.

Derudover har det en stor betydning hvor mange Historystates du arbejder med. Det finder du samme sted og den kan du med fordel sætte til 20 eller mindre. Husk at hvert step lægger sig i RAM'en først og når der ikke er mere plads dér, bruger den din Scratchdisk.

Bedste hilsener
Brian
Avatar billede jokkejensen Novice
16. december 2013 - 09:43 #4
Sry for sent svar..'

Men fik det aldrig løst, der var rigeligt med disk plads som beskrvet (100gb på c, 200 på d) og scrapfilen fyldte omkring 600mb

Det virkede fint på en bærbar med nogenlunde samme specs, dog en workstation fra job, med ... en lidt pænere version af photoshop, en af dem der kan opdateres :)

Så smid alle et svar, så i kan få point for Jeres tid.