Avatar billede martinohlin Nybegynder
15. november 2013 - 13:08 Der er 6 kommentarer

Gendanelse af harddisk ( skrivebord )

Sidder og prøver at "redde" ca 800 billeder på en pc som har fået en virus,og derefter er blevet formateret af hendes gode ven..Men han havde åbenbart ikke lige set billederne,og nu er hun meget kedaf det.har programmet getdataback og har uden held prøvet at gendanne hendes harddisk og skrivebord for at redde hendes billeder,uden held.Har prøver 3 ud af 4 mulige indstillinger i getdataback,mangler kun den der hedder Systematic file system damage ( e.g. Format or fdisk. men tør sgu ikke at prøve den indstilling,da jeg er lidt bange for at den kunne finde på at slette hendes pc..Er det muligt at bruge denne indstilling??? Eller kan det absolut ikke lade sig gøre at redde hendes billemappe påp skriveboredet??? Eller kender nogenet sted,imod betaling,som ville kunne redde hendes billeder??? Eller en anden måde så jeg evt.Kunne hjælpe hende???
Mange venlige hilsner og på forhånd tak :-) Martin.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2013 - 13:25 #1
det er da netop den indstilling (ødelagt pga formatering), der skal bruges.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2013 - 13:46 #2
Skulle det ikke lykkes for dig så prøv File Scavenger
http://www.quetek.com/download.htm
Avatar billede amigasger Nybegynder
15. november 2013 - 20:23 #3
Prøv photorec - det er et super fedt gratis program - se http://en.wikipedia.org/wiki/PhotoRec - til gendannelse. Det er egentlig lavet til Linux - men der findes også en windows-version. Alternativt kan du prøve EaseUS Data Recovery Wizard Free, som kan gendanne 2 gb gratis.. Umiddelbart vil jeg tro at photorec er bedst, idet disken har været formateret.
Photorec har før reddet mig i lignende situationer.

Mvh. Amigasger
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2013 - 20:53 #4
#3 Hvis nu #1 eller #2 er løsning mener du så helt ærligt at du skal have point?
Avatar billede amigasger Nybegynder
15. november 2013 - 21:03 #5
poko1 - Det var da en latterlig kommentar.. Hvis det værktøj du anbefaler ikke er i stand til at gendanne filerne er det vel ok at Martin prøver de værktøjer, som jeg har haft held med...
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2013 - 21:20 #6
Du har nok misforstået Eksperten  hvis et af vores råd kunne bruges beder spørger den som gav løsningen om at lægge næste post som et svar som så bliver accepteret nu tror andre som kunne have en løsning at der kun ventes på Accept og at løsning er fundet.