Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 01:18 Der er 31 kommentarer

Kan ikke åbne office pakken - har mistet ½ års noter - HJÆLP

Hej.
Jeg er ny herinde og har virkelig brug for hjælp.

jeg har et STORT problem med min bærbar pc..
Jeg kan hverken finde NETVÆRKS IKON, LYD IKON, åbne min office pakke, bruge søgefunktionen under start etc. etc. etc.

Og jeg har prøvet alt muligt, men kan ikke få noget til at virke :/

Det startede i mandags, hvor jeg ville downloade en film (hvilket jeg normalt aldrig gør).
- Så jeg var ikke helt klar over hvordan det foregik, og da jeg er lidt hurtig på tasterne (desværre), skete det at jeg fik en virus (tror jeg i hvert fald).

For efter jeg havde hentet  den ned, lukkede mine Browser, dok. mv. ned.
- Da jeg så åbner browseren igen ser den anderledes ud og jeg bliver undrende.
Der står "MySearchDial" venstre side, i bunden - hvilket jeg søger på, på google og kommer så frem til at det vist nok er en virus.

Først henter jeg noget der hedder YAC ned, for at få den scanner og (i håb om) at fjerne "virussen", dette uden held.

Så følger jeg en lang engelsk guide, som skulle fjerne præcis denne virus og efter det virker det som om virussen er forsvundet - Men det er så mange andre drivere, mv så bare også

Jeg kan ikke komme ind til mine word dok. hvor jeg har skrevet noter fra studiet det sidste ½ år, jeg kan ikke komme på nettet, eller finde nettet nogle steder, søgefunktionen virker ikke osv.

Så jeg har efterfølgende først prøvet at flytte dok over på USB stik uden held.
Efterfølgende har jeg så prøvet at lave en SYSTEMGENDDANNELSE, hvilet den ikke kunne, den skriver bare:"systemgenddannelse kan ikke beskytte computeren - Genstart computeren, og hør systemgendanelse igen." - hvilket stadig ikke virker og har prøvet at starte i fejl sikret tilstand og virker stadig ikke og en masse andet.

Nogle der kan hjælpe forvirrede og frustreret mig ?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 01:24 #1
Hej Kim og velkommen til.
Prøv at hente, og køre disse tre programmer først:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7/Win8 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 01:25 #2
Når disse har kørt, lad os så se om den fungerer igen, eller at du i hevtfald kan gendanne til før du hentede den film du ikke skulle have hentet ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 01:26 #3
PS Når Mlawarebytes er færdig med at scanne se lige efter at alle filer er tjekket af før du fjerner det valgte.
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 01:33 #4
Hej 220661 og mange tak da.

Skal lige være med, min pc er en acer, med windows xp styresystem, skal jeg i så fald kun hente http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner ?
Og efter pc'en er scannet så kopier log'in ind der kommer ved opstart?

Eller skal jeg starte med de 3 andre "CCleaner" ? og malware?

Mvh. Kim
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 01:36 #5
Der er også lige en vigtig detalje, jeg kan ikke komme på nettet fra den pc der ikke virker ? :S
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 01:41 #6
Hent programmerne ned fra en rask pc og læg dem på en usb pind.
Prøv at starte den syge pc i fejlsikret tilstand med netværk.
Det gøres ved at spamme F8 med det samme under opstart.
Når den er oppe prøv at installere programmerne og kør dem.
Kan du ikke opdatere Malwarebytes, kør en hurtig scan først og fjern det den finder.
Kør også CCleaner og Adwcleaner og send loggen fra både Malwarebytes og AdwCleaner herind
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 01:42 #7
Skriver du fra en telefon nu, så prøv bare at starte din pc op i fejlsikret tilstand med netværk og se om du kan hente progeammerne og køre dem.
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 01:52 #8
Ja nu har jeg fået den til at komme på nettet i "fejlsikret tilstand med netværk :)

- Den første http://www.ccleaner.com/ der skal hentes hvilken af følgende 3 steder skal jeg downloade den fra :
FileHippo.com
      Download.com
      Piriform.com
?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 01:55 #9
Filehippo eller Piriform bruger jeg altid, da jeg har tillid til de sider
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 02:19 #10
Nu er den i fuld gang med at kører rens og udbedre problemer . Jeg havde / har 303 problemer
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 02:20 #11
Skulle du have screenshot af noget fra CCleaner og/eller fra anti-malware?
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 02:21 #12
Den skriver så som løsning: "slet registreringsdata nøgle" .

Og nederst at problem udbedret
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 02:35 #13
Log fra Malwarebytes og AdwCleaner vil jeg godt se
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 02:37 #14
Går i seng nu, men vi ses igen senere. Der bør også gå god tid med at scanne med Malwarebytes i fuld scanning.
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 02:40 #15
Jeg kan ikke få den til at kører malwarebytes, den skrivesRun time eror "372"
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 02:43 #16
Det er i orden, mange tak for hjælpen indtil videre :)
Vi skrives ved senere. sov godt :)
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 02:55 #17
# AdwCleaner v3.012 - Report created 17/11/2013 at 02:48:32
# Updated 11/11/2013 by Xplode
# Operating System : Microsoft Windows XP Service Pack 3 (32 bits)
# Username : Kim Scmeltz - KIM
# Running from : C:\Documents and Settings\Kim Scmeltz\Dokumenter\Downloads\adwcleaner (1).exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\Programmer\iSafe
Folder Deleted : C:\Documents and Settings\Kim Scmeltz\Lokale indstillinger\Application Data\filetypeassistant

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\dhkplhfnhceodhffomolpfigojocbpcb
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\gflandjopdloblmlcoiidmncpinmmacn
Key Deleted : HKCU\Software\Google\Chrome\Extensions\pflphaooapbgpeakohlggbpidpppgdff
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\pflphaooapbgpeakohlggbpidpppgdff
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{67A2568C-7A0A-4EED-AECC-B5405DE63B64}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{67A2568C-7A0A-4EED-AECC-B5405DE63B64}

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v8.0.6001.18702

-\\ Mozilla Firefox v

[ File : C:\Documents and Settings\Kim Scmeltz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\0n0l3omu.default\prefs.js ]

-\\ Google Chrome v

[ File : C:\Documents and Settings\Kim Scmeltz\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [12907 octets] - [11/11/2013 22:11:45]
AdwCleaner[R1].txt - [1800 octets] - [17/11/2013 02:45:35]
AdwCleaner[S0].txt - [12045 octets] - [11/11/2013 22:15:30]
AdwCleaner[S1].txt - [1741 octets] - [17/11/2013 02:48:32]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S1].txt - [1801 octets] ##########
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 02:56 #18
log'en fra AdwCleaner
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 02:58 #19
Det undre mig meget at hver gang jeg minimere min browser (på den syge computer) så lukker den bare det hele ned - er det pga. den er startet i "fejlsikret tilstand med netværk" ?
Avatar billede Jensen DK Novice
17. november 2013 - 06:24 #20
Har du prøvet en systemgendannelse i fejlsikret tilstand til før problemet opstod?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 08:52 #21
Hej silbidor. Han skriver nederst i indlæg #0 at sytemgendannelse ikke kan beskytte computeren og at han skal genstarte pc. Tror måske der er en svchost der ikke kører rigtigt, eller kører tæt på 100% cpu forbrug pga snavs i systemet.

Kim har du prøvet at køre denne systemgendannelse fra fejlsikret tilstand?
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 15:39 #22
Silibor ja det har jeg prøvet både i normal, fejlsikret tilstand og fejlsikret tilstand med netværk, den skriver hver gang: "systemgenddannelse kan ikke beskytte computeren - Genstart computeren, og hør systemgendanelse igen."

Jeg har også prøvet at kører systemgendannelse i dot iflg. Windows guide.
Og prøvet at klikke egenskaber etc.
Alt uden held og den skriver det samme hver gang
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 15:48 #23
Hej igen 220661 :)

Jeg prøvede at kører Malwarebytes i nat og her skrev den hver gang :

Run time eror "372" .... Jeg har igen efter at have kørt CCleaner og  AdwCleaner prøvet systemgendannelse og igen skriver den det samme..

Hvad gør jeg så nu ?
Kan du se noget ud fra  AdwCleaner log'en jeg kopierede herind ?

Mvh. Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 16:56 #24
Nej det er ikke meget snavs i den log, så det fik vi ikke noget ud af.
Du skal jo så nok hente og lave en live cd der skanner din pc ved boot.
Defender Har lavet en som kan hentes her: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/what-is-windows-defender-offline
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 17:08 #25
220661 nej det er nok pga. jeg har kørt den der skanning med YAC i mandags ? og hvad skulle denne skanning hjælpe med ? :)

Jeg ville jo egentlig bare finde en måde så jeg kan komme til at systemgendanne min pc :/
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 18:05 #26
tror ikke du slipper udenom at køre en live cd.
Du har tjenester der ikke kører, som indflyder på systemgendannelse af system.
Om fjernelse af snavs vil kunne genstarte denne process kan jeg ikke love dig, men det er et forsøg værd.
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 18:32 #27
Mange tak John. Jeg prøver at kører denne live cd :)
Avatar billede kim-smolfen Praktikant
17. november 2013 - 22:44 #28
Hej igen.
Jeg har nu prøvet at indstallere den der live cd, men jeg kan ikke få den til at kører skanning, har læst på dit link, men kan ikke få den til det ?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 23:20 #29
Kan det tænkes den ikke bruger dit medie som boot mulighed?
Hvad har du oprettet den på?
Du skal muligvis ind i bios og tilrette der så den booter på dette medie.
Havde du haft en Hirens Boot cd kunne du gå ind i filsystemet og se om dine filer lå der intakte, og kopiere dem ud. Er snavset af det slemme slgs, kan man jo risikere at systemet skal geninstalleres, og så er det jo fint med backup af sine filer.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2013 - 21:54 #30
Run time eror "372" ..

Hvis du får denne fejlmeddele er det fordi at Internet Explorer er indstiilet til en proxy server, eller malware forsøger at forhindre Malwarebytes i at starte op.

Enter omdøber du Malwarebytes filen til nogle af de forslag der er på bleepingcomputer
http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/how-to-use-malwarebytes-anti-malware-tutorial#tutorial

Forslag fra bleepingcomputer :

mbam-setup.com
iexplore.exe
explorer.exe
userinit.exe
winlogon.exe

Se Billed
http://i.imgur.com/LNpbUgO.png

Eller også går du i Indstillinger i Internet Explorer og fjerner flueben ud fra den proxy server IE er opsat til ( hvis den er det ) se billed .
http://i.imgur.com/g2CL3xT.png
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2013 - 21:57 #31
Rettelse : Enter omdøber = Enten omdøber