Avatar billede JeppeKM Nybegynder
18. november 2013 - 23:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på min Router

Hej,
jeg vil skifte min router ud til en gammel (men bedre) router, som jeg har benyttet tidligere på en anden (fysisk) adresse.

PROBLEM:
Standard password ("password") bliver ikke godtaget når jeg forsøger at logge ind på 192.168.1.1

- jeg har forsøgt at resette routeren (holde knappen inde under router reboot)
- forsøgt diverse passwords jeg ellers benytter
- brugt password som står hos Fullrate (selvom jeg antager at det faktisk er et password der kun fungerer til den router jeg vil udskifte)

Har i bud på hvad der skal til, før end jeg kan logge ind på min gode gamle router - og gå på nettet med den?

Jeg ser frem til svar
Avatar billede FastEthernet Novice
18. november 2013 - 23:22 #1
Hvilken router er det?
Avatar billede JeppeKM Nybegynder
18. november 2013 - 23:27 #2
ah ja, selvfølgelig:

Netgear WNDR3700v2
andre steder skrives den som
Netgear WNDR3700-2

potato/tomato :)
Avatar billede FastEthernet Novice
18. november 2013 - 23:31 #3
Prøv at holde reset-knappen inde i 30 sekunder, slip den, tag strømmen fra til routeren i 10 sekunder og sæt den til igen.

Når du holder reset-knappen inde, skal power-dioden gerne blinke.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2013 - 06:40 #4
ssid admin, koden er den samme som du logger ind til fullrate med.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2013 - 06:42 #5
Glemte lige at det nok er denne du skal bruge. 192.168.0.1
Avatar billede Juniormester
19. november 2013 - 08:01 #6
Standard er da:

Login: admin
password: password eller admin
Avatar billede Juniormester
19. november 2013 - 08:04 #7
Avatar billede strikemusic Nybegynder
19. november 2013 - 08:19 #8
Der er en anden mulighed
1. hold reset knappen inde i 1 min
2. fjern strømstikket efter 20 sek mens du stadig holder resetknappen inde
3. sæt strømstikket i igen stadig hold reset inde
du skal holde den inde i 60 sek ialt du må ikke slippe den før
det vil rense hukommelsen helt
så skulle den gerne være tilbage i factory mode.
username: admin
password: password
dette er default husk at bogstaverne er case sensitive
Avatar billede JeppeKM Nybegynder
19. november 2013 - 09:39 #9
tak for input, jeg vil prøve igen i aften - det kan godt være min tålmodighed ikke var lang nok med reset knappen... det håber jeg!
I'll be back
Avatar billede SkarpC Nybegynder
19. november 2013 - 09:43 #10
Nogle gange er der slet ingen password på routeren.. Måske du skulle prøve med Admin og så blank password felt...
Avatar billede JeppeKM Nybegynder
19. november 2013 - 21:10 #11
Lidt mere tålmodighed med reder gjorde underværker og jeg kan nu komme ind i setup!
Dog er jeg ikke på nettet endnu :(

Når jeg kører wizard setup skriver den:
"Please check the connections to the internet WAN port and cable/DSL modem"
- kablet mellem væg og router sidder korrekt.

Hjælp?
Avatar billede JeppeKM Nybegynder
20. november 2013 - 12:16 #12
@strikemusic, din gennemgang af reset virkede for mig - men hvor giver jeg point henne??
Avatar billede JeppeKM Nybegynder
20. november 2013 - 13:20 #13
ah, hvi du sender et svar, så godkender jeg det - kan selvføgellig ikke godkende kommentarer ;)
Avatar billede JeppeKM Nybegynder
03. december 2013 - 09:27 #14
tak for hjælpen