Avatar billede kurdo Novice
20. november 2013 - 15:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

windows vil ikke komme på nettet

hej eksperter.

jeg sidder her med en windows 7, som ikke kan oprette forbindelse til nettet. det kører over kabel. jeg har sat kablet til en anden computer for at se om det virkede og det virkede fint, og den anden kunne sagtens komme på nettet.

- jeg har tjekket netkortet, og den skulle gerne køre 100%, som den skal. det siger windows i hvertfald.

når jeg sætter kablet i, så kan windows godt finde ud af at der er sat et kabel i, og den prøver i nogle sekunder at oprette forbindelse til internettet, men ender med at give fejlmeddelelse om:

"Network 3"
Ingen netværksadgang

IPv4: ingen netværksadgang
IpV6: ingen netværksadgang

hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Blandy Praktikant
20. november 2013 - 15:08 #1
er der evt sat en statisk ip adress på kortet som ikke passer til dit netværk?

Tjek dine internetinstillinger som det er tilfældet.

Brug denne vejldning hvis du ikke kan finder hvor man ser det: http://www.it-artikler.dk/2010/06/19/fast-ip-adresse-windows-7/
Avatar billede kurdo Novice
20. november 2013 - 15:12 #2
personen der har sat computeren op har åbenbart sat flueben ved "Brug følgende IP adresse..

hjælper det på noget?
Avatar billede kurdo Novice
20. november 2013 - 15:17 #3
jeg har sat det til dynamisk og det virker nu. vil du ikke smide et svar så du kan få point?

1000tak for hjælpen. :)
Avatar billede Blandy Praktikant
20. november 2013 - 15:18 #4
Ja hvis der står skrevet nogle adresser så skal du vælge "Hent automatisk en ip adresse"

Neden under "hent automatisk en DNS-Serveradresse"

Se om det ikke hjælper-
Avatar billede Blandy Praktikant
20. november 2013 - 15:18 #5
svar