Avatar billede neo3000 Nybegynder
25. november 2013 - 16:06 Der er 1 løsning

Asynkron API søgning med delvise resultater - JSON

Hej,

I øjeblikket har jeg en handler der kan søge x-antal mange API'er på én gang og få en masse resultater tilbage - Disse bliver løbende gemt i en database, som min frontend kigger ned i mere eller mindre konstant.

Jeg ønsker at det bliver til en løsning uden database-delen, dvs. at det hele skal præsenteres i JSON, som min frontend så løbende parser på.

Det skal være sådan, at et SearchID bliver spurgt på flere gange, indtil headeren i json-svaret indeholder "completed: true" eller lign.

Eksempel:
2 brugere laver en søgning hver.

pseudo-kode:

SearchID=1 - Poll 1:
- completed: false;
- results, count: 2;

SearchID=2 - Poll 1:
- completed: false;
- results, count: 8;

SearchID=1 - Poll 2:
- completed: false;
- results, count: 7;

SearchID=2 - Poll 2:
- completed: true;
- results, count: 10;

SearchID=1 - Poll 3:
- completed: true;
- results, count: 15;

Jeg ved ikke hvordan man laver det bedst, men har kigget på IHttpAsyncHandler, SignalR og en alm. WebService med async/await.

Jeg håber nogen kan give mig et eksempel på hvordan bestpractice på sådan noget er, da jeg ved mange bruger dette, bla. HotelsCombined til deres webservice.

Jeg bruger VS2013, C# og .NET 4.5.1, så jeg har derfor alle de nyeste features til rådighed.

På forhånd tak.
Avatar billede neo3000 Nybegynder
03. december 2013 - 10:37 #1
Løste det selv.