Avatar billede lone_a_p Praktikant
25. november 2013 - 18:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Videokamera til Camtasia 8 og Youtube

Kære eksperter,

Jeg har brug for et videokamera, som optager noget, jeg kan bearbejde i Camtasia Studio 8 og til sidst lægge på Youtube.

Jeg kan læse mig frem til, at videoformatet ikke må være AVCHD, da Camtasia ikke genkender det format, så der skal konverteres :-/

Jeg har fx fundet dette videokamera:
http://www.edbpriser.dk/videokamera/canon-legria-hf-r36-sort-id-6727177.aspx

Jeg har aldrig før arbejdet med video, er der noget jeg særligt skal være opmærksom på? Fx ved det linkede videokamera?

Håber virkelig at nogen vil hjælpe, da jeg er ude at svømme ;-)

Mvh Lone
Avatar billede trav4u2 Novice
02. december 2013 - 13:17 #1
Hej.

Det er nok lidt bagvendt at købe et videokamera ud fra hvad et redigeringsprogram kan ;)
Jeg vil foreslå, at du anskaffer dig et godt kamera og derefter vælger et godt redigeringsprogram.

Jeg har benyttet Camtasia nogle gange, og det er klart det bedste screen capture program på markedet. Jeg kender ikke redigeringsdelen, men jeg ville helt klart gå efter et dedikeret redigeringsprogram og ikke en "Jack of all trades"

Canon laver nogle glimrende kameraer, og det kamera du linker til ser fint ud, men det er svært at give et bud på om det passer til dit behov: Budget /brug/lux/hurtige bevægelser/zoom etc.

Kameraet kan godt optage i mp4-formatet, men der er du nede på 1280 x 720 og 4-9 Mbps.

Et alternativ kunne måske være dette kamera:
http://www.edbpriser.dk/videokamera/canon-legria-hf-r48-id-7271876.aspx

Jeg kender ikke forhandleren (Fotohuset Virum), men noterer mig dog, at de åbenbart ikke har E-mærke - Det anser jeg for et "must". Meldingerne på Trustpilot er også noget blandet:
(http://www.trustpilot.dk/review/www.fotohusetvirum.dk)

Siden du ikke tidligere har arbejdet med video, er det vigtigt at redigeringsprogrammet ikke har en for høj indlæringskurve; så jeg vil foreslå at du henter en prøveversion af Corel Videostudio X6. Du kan bruge programmet gratis i 30 dage. Det kan håndtere de fleste formater uden ekstra tilkøb og så er det relativt let at gå til.

For god ordens skyld; så skal din PC være nogenlunde stærk for at håndtere AVCHD-formatet.

Jeg samler ikke på point.

God fornøjelse.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
02. december 2013 - 17:56 #2
Hej trav4u2,

Tak for dit svar og anbefalinger.

Jeg har fået lov at låne et kamera med god videooptagelse af en bekendt, så ser jeg, hvor vidt det lever op til mine behov. Det er meget bedre at have noget i hånden at bedømme fra, og pludselig opstod muligheden her :-)

Mvh Lone
Avatar billede lone_a_p Praktikant
02. december 2013 - 17:57 #3
Jeg lukker spørgsmålet indtil videre og skriver et nyt spørgsmål, hvis jeg har behov for det. Tak for hjælpen indtil nu.