Avatar billede groyk Novice
05. december 2013 - 14:44 Der er 1 løsning

Revisions styring af styklister

Hej Eksperter

Kunne godt tænke mig jeres kommentar til følgende opgave.

Jeg har en række styklister hvor det skal være muligt at se ændringer for tidligere produktioner. Jeg påtænker mig følgende løsning.

Hver gang en produktion igangsættes dannes et ID(snapshot/serialized object) ud fra styklisten, ID'et sammenlignes med tidligere produktioner, hvis ID'et er produceret linkes alle tegninger, styklister m.v. til den tidligere produktion. Hvis ikke oprettes et nyt ID og der linkes hertil

Fordele
- Der er 100 % styr på hvilken stykliste og dokumenter der historisk er produceret.
- Hvis der rettes mens der produceres, får det ikke indflydelse på systemet.

Påtænker mig at gemme "snapshot" som et serialized object i en fil eller database.

Vil gerne have nogle kommentarer, evt. fra nogle der har erfaring med lign. problemstilling omkring styklister og styring.
Avatar billede groyk Novice
21. december 2013 - 22:45 #1
Lukker